V posledných rokoch je sila sociálnych médií čoraz väčšia, no niekedy to môže viac uškodiť ako pomôcť. Ľudia sa dajú ľahko ovplyvniť informáciami, ktorú nájdu na sociálnych platformách, akou je aj Facebook. Často však ide o rôzne desinformácie a hoaxy, teda nepodložené a vymyslené dohady. Čoraz viac rodičov napríklad nedáva svoje deti očkovať a ako argument uvádzajú vyššie riziko vzniku autizmu či iných chorôb. Facebook sa rozhodol, že v snahe predísť takýmto mylným informáciám, podvodom a nepresnostiam, podnikne rázne kroky.

View this post on Instagram

Apparently this was THE look in 2004. #10yearchallenge #morelike15yearchallenge

A post shared by Facebook (@facebook) on

Jednou z prvých zmien v rámci riešenia tohto problému, ktorý je spojený s témou očkovania je, že Facebook zníži dosah takýchto príspevkov a viac sa zameria na podložené informácie venujúce sa tejto téme. 

Facebook tiež hľadá a skúma spôsoby, ako nasmerovať používateľov k presným informáciám o očkovacích látkach, keď sa na na niektorej zo stránok vyskytnú zavádzajúce informácie.

Napriek tomu, že Facebook prikročil k tomuto opatreniu, tak jednotlivci majú stále možnosť zverejňovať svoje názory na očkovanie. Sociálna platforma i naďalej chce, aby ľudia mohli vyjadriť svoje názory, ale ak zdieľajú špecifický a preukázateľný podvodný obsah, vtedy Facebook zakročí.

Komentáre