Nie je GT ako GT
Veľmi veľa rôznych automobiliek po celom svete označuje svoje modely skratkou GT alebo teda Gran Tourismo. BMW označením Gran Tourismo zaručuje pri svojich modeloch maximálny cestovateľský komfort a vnútorný priestor pre svojich pasažierov. Model 3GT je postavený na predĺženom podvozku rady 3 (väčší rázvor o 110mm oproti Sedanu a Touringu), čo sa značne prejavilo aj na komforte jazdy. Len pre porovnanie, trojkové GT je až o 81mm vyššie, než trojkový Touring.
Exteriér
Krásne tvary, agresívny dizajn prednej aj zadnej časti. Pri pohľade spredu masívne čelné sklo, od ktorého strecha vozidla aj celá bočná línia klesá do tvaru „coupé“. Toto všetko sú charakteristiky modelu 3 GT. Oproti svojmu väčšiemu súrodencovi päťke GT, trojka nepôsobí až tak ťažkopádne.
Veľmi pekný funkčný aj dizajnový prvok je výsuvný spoiler v zadnej časti auta, ktorý „getečku“ dodáva agresívny, športový vzhľad a celému autu dodáva pocit ľahkosti. Veľmi pekne pôsobí aj dizajnový paket M, pri ktorom by som vytkol len malý rozmer hliníkových diskov.
Veľmi pozitívne na druhej strane hodnotím bez rámové okná. Je to detail, ktorý však celej koncepcii vozidla dodáva imidžový a športový nádych.
Interiér
Interiér trojkového GT pôsobí klasickým BMW dojmom. Jednoduchosť, prehľadnosť s nádychom luxusu sú kľúčové vlastnosti, ktoré v interiéri prevládajú. Centrálny multimediálny displej systému iDrive je skvelo čitateľný a prehľadný. Celý systém sa ovláda veľmi intuitívne a podvedomo. Vo vozidle majú všetci pasažieri veľmi príjemný a pohodlný posed a pocit z jazdy.
Negatívne by som hodnotil čitateľnosť budíkov, ktoré sú veľmi stroho dizajnované a v niektorých situáciách sú zle čitateľné. Na druhej strane, veľmi pozitívne hodnotím head-up displej, ktorý za tých 998 EUR naozaj stojí. Všetky potrebné informácie ako je rýchlosť jazdy, sledovanie dopravných značiek, ale aj navigácia a informácie zo zábavného systému iDrive sa Vám premietajú priamo na čelné sklo.
Na jednotku hodnotíme športový kožený volant „M“, ktorý Vás s vozidlom a s vozovkou prepojí a umocní tak zážitok z jazdy.
Technické špecifikácie
Usporiadanie a počet valcov |
R4 |
Zdvihový objem |
1995 cm3 |
Max. výkon |
135 kW/184 k |
pri otáčkach |
4000/min |
Max. krútiaci moment |
380 Nm |
pri otáčkach |
1750-2750/min |
Palivo |
nafta |
Pohon |
4×4 |
Prevodovka |
8-stupňová automatická |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY |
|
Dĺžka |
4824 mm |
Šírka |
1828 mm |
Výška |
1508 mm |
Rázvor náprav |
2920 mm |
Pohotovostná hmotnosť |
1575 kg |
Pohotovostná hmotnosť (EU) |
1650 kg |
Užitočná hmotnosť |
570 kg |
Celková hmotnosť |
2145 kg |
Objem batožinového priestoru |
520/1600 l |
Objem palivovej nádrže |
57 l |
JAZDNÉ VÝKONY |
|
Max. rýchlosť |
226 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
7,9 s |
SPOTREBA |
|
Mesto – normovaná |
5,9 l/100 km |
Mimo mesta – normovaná |
4,4 l/100 km |
Kombinovaná – normovaná |
4,9 l/100 km |
Mesto – počas testu |
6,8 l/100 km |
Diaľnica – počas testu |
7,0 l/100 km |
Vidiek – počas testu |
4,6 l/100 km |
EMISIE |
|
Emisie CO2 kombinované |
129 g/km |
Emisná norma |
Euro 6 |
Cena testovaného modelu 59 058.00 € |
Záver
Trojka GT je vozidlo, ktoré vo svojej triede nemá konkurenciu, čo sa týka vnútorného priestoru. Tým, že „getečko“ má oproti klasickej trojke dlhší rázvor, jazdný komfort je vyšší a touto cestou sa trojkové GT snaží zaradiť medzi limuzíny a verte mi, že tam právom aj patrí.
Priameho konkurenta u inej prémiovej značky nájdeme asi len ťažko, keďže modely tejto kategórie vyrába len BMW.
Svojou cenou auto olizuje hranicu 60 000 €, čím medzi limuzínami v konkurencii s Audi A6 alebo Mercedesom-Benz triedy E nemá šancu. Na druhej strane jeho interiérový priestor mu môžu jeho konkurenti priami (Audi A4, Mercedes-Benz triedy C) len ťažko závidieť. BMW 3 GT je vozidlo pre človeka, ktorý si rád vychutnáva dlhé a pokojné jazdy.