Už sa vám niekedy stalo, že sa predavač či čašník pomýlil a vy ste z tohto omylu profitovali? Presne toto sa totiž stalo zákazníkom reštaurácie v anglickom Manchestri. Skupinka priateľov si vyrazila na večeru a k steakom a morským plodom sa rozhodla pre fľašu dobrého vína. Čašníčka víno priniesla a zákazníci boli príjemne prekvapení jeho chuťou a kvalitou. Po dopití prvej fľaše sa rozhodli, že si objednajú ešte jednu, no ich požiadavke personál nemohol vyhovieť.
Ukázalo sa totiž, že čašníčka hosťom omylom predala nesprávnu, oveľa drahšiu fľašu vína. Zákazníci požadovali víno v hodnote 260 libier (294,5€), no to, ktoré im položila na stôl, stálo neuveriteľných 4 500 libier (5 150 €). V skratke – omylom predala jediný kus tohto druhu archívneho vína v hodnote niekoľko tisíc libier, ktorý sa v reštaurácii nachádzal. Na to, aký omyl sa stal, prišiel manažér prevádzky, no až potom, čo sa fľaša vrátila na bar prázdna a hostia sa dožadovali ďalšej, pretože im víno veľmi chutilo.
Pravdepodobne rozmýšľate nad tým, ako bola čašníčka za túto chybu potrestaná, pretože zodpovednosť za tento omyl niekto niesť musí. Prekvapivo, v tomto prípade nepochybila čašníčka ale manažér z inej prevádzky tejto siete reštaurácií, ktorý sa ponúkol, že jej s vínom pomôže. Nedopatrením jej však namiesto Chateau le Pin Pomerol (ročník 2001) z vínnej pivnice priniesol drahé archívne víno Chateau Pichon Longueville Contesse de Lalande (ročník 2001), z ktorého sa vyrobilo iba približne 500 fliaš.
THEY LOOK PRETTY SIMILAR OK?! ? pic.twitter.com/JWFW81cbe8
— Hawksmoor Manchester (@HawksmoorMCR) May 16, 2019
Potrestaný za tento omyl nakoniec nebol nikto a ako môžete vidieť, vedenie reštaurácie vzalo vzniknutú chybu s nečakaným nadhľadom – o príbeh sa podelilo so svetom cez Twitter. Hostia mali jednoducho šťastie a reštaurácia sa v týchto dňoch teší zvýšenému záujmu médií a hostí.