Už sa vám niekedy stalo, že sa predavač či čašník pomýlil a vy ste z tohto omylu profitovali? Presne toto sa totiž stalo zákazníkom reštaurácie v anglickom Manchestri. Skupinka priateľov si vyrazila na večeru a k steakom a morským plodom sa rozhodla pre fľašu dobrého vína. Čašníčka víno priniesla a zákazníci boli príjemne prekvapení jeho chuťou a kvalitou. Po dopití prvej fľaše sa rozhodli, že si objednajú ešte jednu, no ich požiadavke personál nemohol vyhovieť.

Zdroj: pixabay.com

Ukázalo sa totiž, že čašníčka hosťom omylom predala nesprávnu, oveľa drahšiu fľašu vína. Zákazníci požadovali víno v hodnote 260 libier (294,5€), no to, ktoré im položila na stôl, stálo neuveriteľných 4 500 libier (5 150 €). V skratke – omylom predala jediný kus tohto druhu archívneho vína v hodnote niekoľko tisíc libier, ktorý sa v reštaurácii nachádzal. Na to, aký omyl sa stal, prišiel manažér prevádzky, no až potom, čo sa fľaša vrátila na bar prázdna a hostia sa dožadovali ďalšej, pretože im víno veľmi chutilo.

Zdroj: pixabay.com

Pravdepodobne rozmýšľate nad tým, ako bola čašníčka za túto chybu potrestaná, pretože zodpovednosť za tento omyl niekto niesť musí. Prekvapivo, v tomto prípade nepochybila čašníčka ale manažér z inej prevádzky tejto siete reštaurácií, ktorý sa ponúkol, že jej s vínom pomôže. Nedopatrením jej však namiesto Chateau le Pin Pomerol (ročník 2001) z vínnej pivnice priniesol drahé archívne víno Chateau Pichon Longueville Contesse de Lalande (ročník 2001), z ktorého sa vyrobilo iba približne 500 fliaš.

Potrestaný za tento omyl nakoniec nebol nikto a ako môžete vidieť, vedenie reštaurácie vzalo vzniknutú chybu s nečakaným nadhľadom – o príbeh sa podelilo so svetom cez Twitter. Hostia mali jednoducho šťastie a reštaurácia sa v týchto dňoch teší zvýšenému záujmu médií a hostí.

Komentáre