Francúzska značka Lacoste sa vzdáva svojho známeho loga! Spojila sily s charitatívnou organizáciou na ochranu prírody, aby mohla vzniknúť limitovaná edícia bielych polokošieľ, na ktorých sú namiesto krokodíla vyšité logá v tvare ohrozených druhov zvierat. Kolekcia bola odprezentovaná už v rámci parížskeho Fashion Week-u 2018.
Krokodíla teda v limitovanej edícii nahradí 10 chránených druhov, väčšinou ide o kriticky ohrozené druhy na prahu vyhynutia. Pre 85 rokov starú značku Lacoste ide o prvú zmenu loga v dejinách. Krokodíl prezentuje poctu zakladateľovi značky, Renému Lacoste, ktorý sa venoval tenisu a pre svoju súťaživosť bol prezývaný Crocodile.
Každý z desiatich modelov bol vyrobený v obmedzenom, no odlišnom počte. Reprezentuje to počet zostávajúcich žijúcich exemplárov daného druhu. Napríklad: vyrobených bolo len 350 kusov polokošieľ s Tigrom džungľovým sumatrianskym, ktorého existenciu veľmi ohrozujú pytliaci a odlesňovanie. Najmenej, iba 30 kusov, je vyrobených s logom znázorňujúcim Sviňuchu kalifornskú, ktorá patrí medzi najviac ohrozený druh cicavcov najmä pre nadmerný rybolov.
Polokošele sa predávali po 185 dolárov za kus a kolekcia všetkých 10 kusov stála 1775 dolárov, no stihla sa vypredať v rekordnom čase. Výťažok z predaja putoval na záchranu ohrozených druhov, no ak by ste chceli prispieť aj vy, možnosť urobiť to máte na stránke Save Our Species .