Chceli by ste mať priateľa, ktorý hovorí len o sebe, svojich záujmoch a koníčkoch? Priateľa, ktorý prejaví záujem len vtedy, keď niečo potrebuje? Pravdepodobne nie. Napriek tomu existuje veľa spoločností, ktoré sa správajú podobne ako tento človek a ktoré si svojich zákazníkov pamätajú len vtedy, keď chcú, aby si niečo kúpili.

Dobrá značka ešte lepšej firmy má, naopak, za cieľ byť vždy dobrým priateľom všetkých svojich zákazníkov a prečo? Aby sa vrátili, aby si kúpili iné produkty alebo služby. Tu vstupuje do hry koncept lojality zákazníkov, na ktorého vytvorenie potrebujete určitú stratégiu, ktorá sa skladá z nasledujúcich krokov.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Komunikujte svoje hodnoty

Viaceré výskumy potvrdili, že až pre 64 % nakupujúcich je pri výbere produktu alebo služby rozhodujúce mať spoločné hodnoty s konkrétnou značkou. To znamená, že ak vaši zákazníci zdieľajú vaše hodnoty a identifikujú sa s vašou značkou, budú od vás naďalej nakupovať.

Ako však ukázať, čo je pre vašu firmu dôležité, a prilákať nových zákazníkov, ktorí zdieľajú vaše ideály. Okrem modernej bavlnenej tašky s potlačou to môžete vyskúšať aj so zaujímavým príbehom.

Ľudia milujú príbehy a chcú mať o značkách čo najviac informácií, aby sa mohli informovane rozhodovať. Na toto všetko a na emocionálne zaujatie vašich zákazníkov slúžia dnes veľmi dobre internetové stránky, na ktorých sa dá jednoducho a aj so spomínanou bavlnenou taškou dobre prezentovať. Dôležité je, aby ste si na vytvorenie zaujímavej web stránky našli odborníka.

Ak ľudia čelili podobným ťažkostiam alebo úspechom ako vy, vcítia sa do vášho príbehu a je pravdepodobnejšie, že zostanú pri vašej značke a kúpia si vaše produkty.

Poskytujte kvalitu produktu, ktorú vaši zákazníci očakávajú

Toto treba brať ako samozrejmosť. Žiadny zákazník sa k vám už nikdy nevráti, ak sa popisy a fotografie budú líšiť od produktov, ktoré v skutočnosti dostanú. Tak na to všetko pri tvorbe novej www stránky myslite.

Navrhnite si jasné a stručné pravidlá

Keď príde reč na lojalitu zákazníkov, človek okamžite premýšľa o vernostných programoch či kartách, ako si vytvoriť priateľský a srdečný vzťah alebo ako zostať v kontakte so svojimi zákazníkmi. Často sa však na zvýšenie lojality zákazníkov zabúda na niektoré základné, no zásadné aspekty, ako sú zásady obchodu a podmienky predaja. Mnoho zákazníkov si pred nákupom najprv prečíta pravidlá vrátenia a prepravy obchodu.

Zásady obchodu a podmienky predaja vytvárajú u zákazníkov pocit bezpečia, najmä preto, že si nemôžu produkt vopred vyskúšať. Navyše budú vedieť, čo môžu očakávať, ak sa s ich objednávkou niečo pokazí alebo ak ju budú chcieť vrátiť.

Vytvorte marketingovú stratégiu sociálnych médií

Používanie sociálnych sietí je najlepšou stratégiou na nadviazanie priameho vzťahu s vašimi zákazníkmi. Konverzácie na sociálnych sieťach sú osobnejšie a určite môžu podnietiť nových zákazníkov, aby sa priblížili k vašej značke a pripútali sa k nej, zatiaľ čo identitu svojej značky môžete ukázať bez bariér prostredníctvom humoru, obrázkov alebo videí.

Zbierajte spätnú väzbu

Spätná väzba od zákazníkov je užitočná z dvoch dôvodov. Najprv sa môžete dozvedieť viac o tom, čo potrebujete zlepšiť alebo v čom pokračovať. Po druhé, recenzie privedú ostatných kupujúcich k tomu, aby viac dôverovali vášmu obchodu.

Od príspevkov na sociálnych médiách cez svedectvá až po komentáre, obsah generovaný používateľmi poskytuje ďalšie dôkazy, ktoré slúžia na uistenie potenciálnych zákazníkov a na povzbudenie k nákupu vášho produktu alebo služby.

 

 

Komentáre