Vitaj na scéne. BMW len pred pár hodinami predstavilo svetu svoju vlajkovú loď v triede luxusných SAV, model X7. To je navrhnuté tak, aby si dokázalo ukrojiť z koláča, ktorý mali doteraz pre seba Range Rover a Mercedes-Benz GLS. BMW na to šlo ale zaujímavou cestou. Rozmery auta sú najväčšie v danej kategórii: dĺžka 5,151 mm, šírka 2,000 mm a výška 1,805 mm. Veľkým prekvapením je, že BMW rozmerovo prerástlo aj ikonický Range Rover. X7-čka sa bude podľa očakávaní vyrábať v USA, v meste Spartanburg, Južná Karolína.
BMW svoju novú vlajkovú loď predstavuje ako jedno z najluxusnejších vozidiel značky. Nemôžme si pomôcť, exteriér nám pripomína koncernového kolegu a lídra na trhu luxusných SAV – Rolls Royce Cullinan. Masívna a aj rozmerovo skutočne veľká maska chladiča a elegantné noblesné tvary karosérie. Pri pohľade na prednú časť sa koncernová príbuznosť týchto automobilov jednoducho nezaprie.
Pri pohľade na prednú časť vozidla zaujmú masívne ľadvinky, ktoré sú dopĺňané do strán pretiahnutými, v základe dodávanými full-LED svietidlami. Tie sa grafikou tvária prísne a nahnevane. Vašu novú X7-čku si ale budete môcť vyzbrojiť aj adaptívnymi BMW Laserlight svietidlami, s dosvitom až 600 metrov.
Noblesný vzhľad vozidla zvýrazňuje aj kolmá predná časť a 20 až 22“ disky, na ktorých X7-čka vyzerá neodolateľne. Svojsky, ostrý dizajn dostali aj zadné svietidlá. Tie sú „spojené“ chrómovou lištou, ktorú poznáme z triedy 7. BMW ponúka svojim zákazníkom značnú mieru personalizácie a to napríklad vďaka možnosti príplatkovej výbavy Design Pure Excellence, alebo športovo ladený M Sport packet.
Auto sa dá nakonfigurovať do 7-miestnej alebo aj 6-miestnej verzie (pri 6-miestnej, dvojica veľmi komfortných sedadiel v každom rade). Samozrejmosťou je elektrické ovládanie všetkých sedadiel. V prípade, že sa bude na palube auta nachádzať všetkých 7 pasažierov, auto ponúkne cestujúcim 326 litrov batožinového priestoru, no po sklopení zadných 2 radov sa X7-mička zmení na sťahovaciu dodávku a ponúkne až 2,120 litrov.
Nová dimenzia luxusu
BMW v súčasnosti vytvára vo svojich interiéroch revolúciu. Luxus a exkluzivita tu dýcha na každú stranu. Palubná doska je pokrytá výhradne prémiovými materiálmi. Pod ňou sa nachádzajú tie najmodernejšie technológie, aké si len viete predstaviť. V sérii je auto dodávané s BMW Live Cockpit Professional – zahŕňajúci dve 12,3“ obrazovky vyzobrazujúce futuristické digitálne budíky a informácie centrálneho infotainmentu.
Interiér si zachováva dizajn novej X5-ky, ktorý zahŕňa nové ovládanie klimatizácie s integrovanými displejmi, stredový tunel s novo tvarovaným voličom prevodovky a ovládačom systému iDrive. Mieru luxusu pri tomto modely automobilka podtrhuje aj bohatou základnou výbavou, ktorá zahŕňa kožené čalúnenie, dynamické náladové osvetlenie s LED podsvieteným panoramatickým strešným oknom, 4 zónová klimatizácia a hi-fi sústavou s 10 reproduktormi.
Srdce auta
Automobilka začína X7-čku ponúkať v 4 motorických konfiguráciách. Základom je naftový xDrive30d s výkonom 265 koní (195 kW) a 620 Nm. Tento agregát dokáže rozbehnúť auto z 0 na 100 km/h za 7 sekúnd a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 227 km/h. Odhadovaná spotreba by sa mala pohybovať na úrovni 6,5 až 6,8 litra. Výkonnejšou naftovou variantou je verzia M50d, teda 3-litrový šesťvalec s výkonom 400 koní (294 kW) a krútiacim momentom 760 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,4 sekundy a maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 250 km/h.
Čo sa týka benzínových verzii, do predaja pôjde X7-čka vo vyhotovení xDrive40i, teda radový šesťvalec s výkonom 340 koní (250kW) a 450 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,1 sekundy a maximálnu rýchlosť má znova obmedzenú na 250 km/h. Zatiaľ vrcholovým bude model xDrive50i s výkonom 462 koní (340 kW) a 650 Nm. Ten dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy, no zatiaľ tento motor v Európe nebude ponúkaný.
Prvé kúsky by sa mali dostať na naše cesty v marci roku 2019.