Aktuálna cena Huawei P30 Pro 6GB/128GB Dual SIM v slovenských e-shopoch: € - € (Zdroj: Heureka.sk, )

Vitaj na scéne. BMW len pred pár hodinami predstavilo svetu svoju vlajkovú loď v triede luxusných SAV, model X7. To je navrhnuté tak, aby si dokázalo ukrojiť z koláča, ktorý mali doteraz pre seba Range Rover a Mercedes-Benz GLS. BMW na to šlo ale zaujímavou cestou. Rozmery auta sú najväčšie v danej kategórii: dĺžka 5,151 mm, šírka 2,000 mm a výška 1,805 mm. Veľkým prekvapením je, že BMW rozmerovo prerástlo aj ikonický Range Rover. X7-čka sa bude podľa očakávaní vyrábať v USA, v meste Spartanburg, Južná Karolína.

zdroj: BMW

BMW svoju novú vlajkovú loď predstavuje ako jedno z najluxusnejších vozidiel značky. Nemôžme si pomôcť, exteriér nám pripomína koncernového kolegu a lídra na trhu luxusných SAV – Rolls Royce Cullinan. Masívna a aj rozmerovo skutočne veľká maska chladiča a elegantné noblesné tvary karosérie. Pri pohľade na prednú časť sa koncernová príbuznosť týchto automobilov jednoducho nezaprie.

zdroj: BMW

Pri pohľade na prednú časť vozidla zaujmú masívne ľadvinky, ktoré sú dopĺňané do strán pretiahnutými, v základe dodávanými full-LED svietidlami. Tie sa grafikou tvária prísne a nahnevane. Vašu novú X7-čku si ale budete môcť vyzbrojiť aj adaptívnymi BMW Laserlight svietidlami, s dosvitom až 600 metrov. 

Noblesný vzhľad vozidla zvýrazňuje aj kolmá predná časť a 20 až 22“ disky, na ktorých X7-čka vyzerá neodolateľne. Svojsky, ostrý dizajn dostali aj zadné svietidlá. Tie sú „spojené“ chrómovou lištou, ktorú poznáme z triedy 7. BMW ponúka svojim zákazníkom značnú mieru personalizácie a to napríklad vďaka možnosti príplatkovej výbavy Design Pure Excellence, alebo športovo ladený M Sport packet. 

zdroj: BMW

Auto sa dá nakonfigurovať do 7-miestnej alebo aj 6-miestnej verzie (pri 6-miestnej, dvojica veľmi komfortných sedadiel v každom rade). Samozrejmosťou je elektrické ovládanie všetkých sedadiel. V prípade, že sa bude na palube auta nachádzať všetkých 7 pasažierov, auto ponúkne cestujúcim 326 litrov batožinového priestoru, no po sklopení zadných 2 radov sa X7-mička zmení na sťahovaciu dodávku a ponúkne až 2,120 litrov.

Nová dimenzia luxusu

BMW v súčasnosti vytvára vo svojich interiéroch revolúciu. Luxus a exkluzivita tu dýcha na každú stranu. Palubná doska je pokrytá výhradne prémiovými materiálmi. Pod ňou sa nachádzajú tie najmodernejšie technológie, aké si len viete predstaviť. V sérii je auto dodávané s BMW Live Cockpit Professional – zahŕňajúci dve 12,3“ obrazovky vyzobrazujúce futuristické digitálne budíky a informácie centrálneho infotainmentu.

zdroj: BMW

Interiér si zachováva dizajn novej X5-ky, ktorý zahŕňa nové ovládanie klimatizácie s integrovanými displejmi, stredový tunel s novo tvarovaným voličom prevodovky a ovládačom systému iDrive. Mieru luxusu pri tomto modely automobilka podtrhuje aj bohatou základnou výbavou, ktorá zahŕňa kožené čalúnenie, dynamické náladové osvetlenie s LED podsvieteným panoramatickým strešným oknom, 4 zónová klimatizácia a hi-fi sústavou s 10 reproduktormi.

Srdce auta

Automobilka začína X7-čku ponúkať v 4 motorických konfiguráciách. Základom je naftový xDrive30d s výkonom 265 koní (195 kW) a 620 Nm. Tento agregát dokáže rozbehnúť auto z 0 na 100 km/h za 7 sekúnd a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 227 km/h. Odhadovaná spotreba by sa mala pohybovať na úrovni 6,5 až 6,8 litra. Výkonnejšou naftovou variantou je verzia M50d, teda 3-litrový šesťvalec s výkonom 400 koní (294 kW) a krútiacim momentom 760 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,4 sekundy a maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 250 km/h.

zdroj: BMW

Čo sa týka benzínových verzii, do predaja pôjde X7-čka vo vyhotovení xDrive40i, teda radový šesťvalec s výkonom 340 koní (250kW) a 450 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,1 sekundy a maximálnu rýchlosť má znova obmedzenú na 250 km/h. Zatiaľ vrcholovým bude model xDrive50i s výkonom 462 koní (340 kW) a 650 Nm. Ten dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy, no zatiaľ tento motor v Európe nebude ponúkaný.

Prvé kúsky by sa mali dostať na naše cesty v marci roku 2019.

 

 

 

 

 

 

 

Komentáre