Na trhu sa nachádza len veľmi málo tak ikonických vozidiel, ako je Land Rover Defender. Jeho siahodlhá história z neho robí doslova legendu. Nový Defender je jednou z najočakávanejších noviniek tohto roka. Automobilka sa rozhodla ho so sebou priviesť na autosalón do Frankfurtu, kde nám postupne predstavuje jeho celý modelový rád.

zdroj: media.landrover.com

Nový defender vsádza na značne zmodernizovaný dizajn a ikonické tvary na ňom nájdeme len ťažko. Jediný pohľad, kedy ešte stále vnímame ikonickú siluetu je pohľad na bok vozidla. To podtrhuje aj vyjadrenie šéfdizajnéra značky Gerryho McGoverna, ktorý povedal, že nový Defender rešpektuje svoju minulosť, no nevyužíva ju. 

zdroj: media.landrover.com

Novinka sa má začať predávať budúci rok, čo zdôrazňuje aj jeho nadčasový dizajn. Exteriér je zdobený LED svetlami a mohutnými nárazníkmi, ktoré naznačujú, že vozidlo bude pokračovať v dlhej tradícii zdolávania aj toho najnáročnejšieho terénu. Na aute nájdeme veľkým počet ochranných prvkov, vysokú svetlú výšku až 291 mm, slušné nájazdové uhly a brodivosť až 900 mm.

Do predaja príde Defender najskôr v dvoch verziách – 90-tka (3-dverová verzia) a 110-tka (5-dverová verzia). Značka však ohlásila, že v priebehu roku 2022 by mala na trh uviesť aj predĺžený Defender 130, ktorý bude schopný odviesť až 8 osôb. Ďalej si budú môcť zákazníci vybrať z úžitkovej verzie, na ktorej bude zadná časť bez sklenených okien, alebo si budú môcť zvoliť luxusnejšiu verziu, čo sa odzrkadlí aj na interiéri a na prvkoch výbavy. V ponuke má byť aj klasický pick-up.

zdroj: media.landrover.com

Obrovský krok vpred urobil Defender aj v interiéri. V kabíne stále zostali zachované niektoré odhalené časti karosérie, no úroveň luxusu a komfortu sa posunula na novú úroveň. Kabíne dominuje veľký digitálny kokpit, ktorý je doplnený o centrálny 10“ displej hlavného infotainmentu. Zaujímavo je umiestnený aj volič prevodovky, ktorý sa presunul do hornej časti stredového tunela. Zvláštnosťou nového Defendra je aj možnosť konfigurácie s 3 sedadlami v prednej časti.

zdroj: media.landrover.com

Po technickej stránke dostala ikona úplne novú hliníkovú platformu D7x, ktorá by podľa slov automobilky mala byť najtuhšou konštrukciou v histórii značky. Land Rover zatiaľ uvádza, že v ponuke bude výhradne 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá bude spárovaná so štyrmi dostupnými variantmi motorov. Benzínové budú v ponuke 2 a to štvorvalec P300(221 kW / 300 koní) a benzínový šesťvalec P400 (294 kW / 400 koní) s mild-hybridnou technológiou. Zákazníci si budú môcť zvoliť aj 2 naftové varianty a to konkrétne štvorvalec D200 (147 kW / 200 koní) a D240 (177 kW / 240 koní). Časom sa má automobilka predstaviť aj hybrid.

 

 

Komentáre