Pred pár dňami uskutočnila austrálska letecká spoločnosť Qantas historicky prvý let za použitia biopaliva. Lietadlo Boeing 787 Dreamliner (787-9) odletel z amerického Los Angeles a o 15 hodín neskôr pristál v austrálskom Melbourne. Let číslo QF96 sa stal prvým, pri ktorom bolo na prelet použité aj klasické ale do značnej miery aj BIOPALIVO.
Nový pokrokový Boeing 787 Dreamliner využil na tento let z 90% klasické letecké palivo a z 10% biopalivo. Letecké biopalivo je špeciálne vyrábané zo semien rastliny Brassica carinata, čo je v preklade Kapusta žliabkatá. Fakt, že toto lietadlo stále letí z 90% na klasické letecké palivo sa vám možno nezdá byť prelomový, no podľa spoločnosti Qantas dokáže toto biopalivo pri podobnom lete znížiť emisie až o 80%. V matematických rovniciach to teda vychádza, že počas tohto 15-hodinového letu sa ušetrilo až 18 ton uhlíkových emisií.
Táto konkrétna odroda kapusty z ktorej sa biopalivo vyrába nie je určená na konzumáciu. Taktiež je nenáročná a vhodná na pestovanie, kde sa iným rastlinám nedarí. V poľnohospodárstve sa táto plodina využíva aj na regeneráciu vyčerpanej ornej pôdy.