Sociálne siete sa dnes čoraz častejšie stávajú nástrojom, vďaka ktorému sa urýchľuje komunikácia medzi väčšími spoločnosťami a bežnými ľuďmi. Túto možnosť využila aj Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline, ktorá sa v roku 2018 začala aktívne venovať vzťahom s verejnosťou a pacientmi práve pomocou Facebooku a najnovšie aj Instagramu.
Na sociálnej sieti pravidelne pribúdajú poďakovania pacientov smerujúce k personálu, fotografie z nemocnice dokumentujúce jej postupnú rekonštrukciu, zaujímavé odkazy na články o zdraví, nechýbajú však ani oficiálne vyjadrenia a reakcie hovorcu nemocnice na prípadné otázky, sťažnosti či negatívne ohlasy. Pacienti tak majú naozaj jedinečnú možnosť kontaktovať kompetentných so svojimi otázkami či pripomienkami – odpoveď dostanú v čo najkratšom možnom čase.
Nemocnica sa snaží priblížiť pacientom, ako vyzerá jej chod a aktuálnymi fotografiami dokazuje, že aj keď je v areáli a jeho jednotlivých budovách ešte veľa vecí, ktoré by potrebovali rekonštrukciu, na rozsiahlych opravách sa už začalo intenzívne pracovať, no všetko potrebuje svoj čas.
Myslíme si, že ide o veľmi dobrú formu PR, ktorou si nemocnica buduje u svojich pacientov dôveru a približuje im, ako funguje jej „zákulisie.“ Zároveň tiež priamo od nich získava plnohodnotnú spätnú väzbu, na základe ktorej sa môže ďalej posúvať k čoraz lepšiemu hodnoteniu a kvalitnejším službám. Držíme palce, aby sa FNSP Žilina čo najrýchlejšie premenila na krajšie miesto s najnovším vybavením, aby sme aj na Slovensku mohli byť čoskoro hrdí na krásne nemocnice a ich špičkové vybavenie.