Automobilka „štyroch kruhov“ prišla na trh s niečím, čo konkurencia asi len ťažko mohla čakať. Mercedes-Benz je verný svojmu benzínovému AMG agregátu a tým vo svete nadupaných dieselov mierne zaostáva. BMW sa na príchod SQ7 tak trošku pripravilo svojou divíziou M Performance, čim dokázali do dieselového 6-válcového motora pridať 3 turbá a vznikol tak motor s označením M50d. Ten disponuje výkonom 280 kW (381 k), čo však na Audi SQ7 ani zďaleka nestačí a tak táto SQ7-dmička so svojimi 320 kW (435 k) a krútiacim momentom až 900 Nm kraľuje svojej kategórii a je tak najrýchlejším naftovým SUV na trhu. Vďaka spoločnosti Galimex s.r.o. sme aj my mali možnosť sa na túto vrcholovú verziu Q7-dmičky pozrieť zblízka. 

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Pod kapotou sa nachádza 4,0-litrový vysoko výkonný motor V8 TDI. Z 0 na 100 km/h sa dokáže rozkotúľať za 4,8 sekundy, čo je na 5-metrové auto, s dieslovým motorom a vážiace takmer až 2,3 tony neuveriteľný údaj. 

Futuristický dizajn, ktorý je návykový

V súčasnej dobe začala automobilka Audi raziť filozofiu hranatejších tvarov, čím sa od svojej konkurencie výrazne odlišuje. A vychádza im to. Keď si vedľa sebe postavíte 2 tie isté modely Audi, ktoré sú generačne odlišné, takmer okamžite si všimnete prechod zo zaoblených tvaroch u starších modelov, k tým hranatejším pri novinkách. Ani Q7 nie je žiadnou výnimkou. Jej exteriérový dizajn pôsobí robustne, no sebaisto a na ceste sa jej radšej uhnete. Oproti svojmu predchodcovi sa môže nová Q7 pýšiť aj celohliníkovým rámom.

Najnovšia technika všade navôkol

Predné Matrix LED svetlomety pôsobia elegantne, no zároveň moderne. Ich svietivosť je až neuveriteľná a o dizajnový prvok, akým sú postupne blikajúce smerovky zaujme oko nejedného šoféra. Za tieto smerovky si od nás Audi zaslúži veľkú pochvalu!  Prednej časti SQ7-ičky dominuje mohutný gril, s označením modelu SQ7 ktorý je po stranách doplnený dvoma ďalšími masívnymi prieduchmi.

Na okresku, do mesta, do terénu..

Zadnej časti vozidla dominujú 4 hranaté koncovky výfukov, ktoré sú vybavené klapkami a pri zvolení jazdného režimu „Dynamic“ sa tieto klapky otvoria a zvuk SQ7 sa neopísateľne zmení. Celkovo si na SQ7-dmičke môžete vybrať až zo siedmych jazdných režimov, čím si dokážete auto neskutočne variabilne prispôsobiť aktuálnemu stavu vozovky alebo vašej aktuálnej nálade. Na výber je z režimov lift/offroad kedy sa vzduchové vaky maximálne nafúknu a dosiahnu výšku podvozku od 210 do 245 milimetrov. V závislosti od toho prebrodí vodu od 500 do 535 mm. Podobným jazdným režimom je aj allroad. Ďalej si ešte môžete zvoliť jazdný režim efficiency, comfort, auto, individual alebo už spomínaný dynamic.

Nová Q7 je dlhá cez päť metrov, no za jej volantom to vôbec nevnímate. K obratnosti silnou mierou prispieva aj natáčacia zadná náprava, ktorá vám pri nízkej rýchlosti zlepší polomer otáčania a manévrovateľnosť s vozidlom a naopak pri vyššej rýchlosti zlepší jazdné vlastnosti a prejazd zákrut.

Veľkú pochvalu si zaslúži podvozok, ktorý skvele absorbuje nerovnosti a zaručuje dostatočný komfort. Na nami testovanej verzii boli obuté 22 palcové kolesá a aj na tých, dosahuje toto vozidlo maximálny komfort. SQ7 má pod kapotou až 435 koní a pri zvolení jazdného režimu Dynamic celé auto okamžite stvrdne, riadenie stuhne, klapky výfukového systému sa otvoria a z SQ7 sa stane skutočná beštia na cestách.

A čo interiér?

Automobilka Audi začala pri svojich vozidlách používať futuristické usporiadanie a vzhľad interiéru, na čo by si mohli niektorí dlhšie zvykať, no po chvíľke si na tento vzhľad a usporiadanie interiéru zvyknete a zaručene si ho obľúbite. Všetko má svoje miesto a je práve tam, kde má byť.

Malú výtku by sme mali len voči vzhľadu druhej rady sedadiel, no je to daň za to, že každé sedadlo si môžu pasažieri samostatne posúvať a prispôsobovať jeho sklon. Čo sa do priestoru týka, toho je pre pasažierov na tejto rade sedadiel skutočne neúrekom.

Rozmery

Dĺžka, mm: 5069

Šírka, mm: 2212

Výška, mm: 1741

Rázvor, mm: 2996

 

Motor/Elektrická sústava

Druh motora: V8 motor s 90° uhlom do V s konvenčným bi-turbo stupňovitým preplňovaním a elektricky poháňaným kompresorom (EAV)

Zdvihový objem ccm: 3956

Max. výkon, kW (k) pri 1/min: 320 (435)/3750 – 5000

Max. krútiaci moment, Nm pri 1/min: 900/1000 – 3250

Manažment motora: Bosch EDC17

Systém riadenia emisií: Oxidačný katalyzátor v blízkosti motora a filter pevných častíc s vrstvou SCR

 

Ďalší prvok, ktorým nás automobilka Audi dostala, je virtuálny kokpit. Namiesto klasických budíkov sa pred vami nachádza obrovský displej, na ktorom si môžete zvoliť zobrazenie aké vám vyhovuje a dokonca na celý tento displej si viete otvoriť aj aktuálnu mapu a pokyny navigačného systému.

Celkové hodnotenie?

Audi SQ7 je auto, na ktoré nestačia žiadne posudzovacie tabuľky. Je tak šialené a vynikajúce, že si ho v momente obľúbite. Aj pri veľkosti Audi SQ7 nemáte pocit, že sedíte v 5 metrovom aute, ale vo veľmi dobre ovládateľnom a príjemnom sedane. Automobilka Audi opäť dokázala, že vie spojiť najnovšie technologické vynálezy s futuristickým vzhľadom, luxusom a v neposlednom rade komfortom. Auto so 435 koňmi pod kapotou a spotrebou 11 litrov pri bežnej jazde hovorí samé za seba. My sme z najnovšieho modelu SQ7 ostali príjemne prekvapení až zaskočení…

Hodnotenie: 95%

Komentáre