Mkové modely značky BMW patria medzi športovú špičku na trhu a svojím výkonom a jazdným prejavom by potrápili nejedného z talianskych gentlemanov z dielne Pininfarina alebo aj od konkurencie. Pokiaľ si vyhľadáte vo svete automobiov, vo výkladovom slovníku definíciu písmena „M“ nájdete množstvo výrazov druhu emócia, zážitok, láska, blázon, sen, rýchlosť, šelma, zbesilosť… a takto by sme mohli pokračovať ešte veľmi dlho. Vozidlá divízie M totiž u každého vzbudzujú iné pocity a po usadnutí za volant niektorého z pestrej škály „e-M-iek“ sa naplno prejavia.
BMW M6 Coupé
Po tom, ako nám prišla pozvánka na predvádzacie M Dni, okamžite sa naše pohľady upriamili na zoznam vozidiel, či sa v nich nachádza aj model M6. Svojim exteriérovým vzhľadom u nás toto „Mko“ určite vyhrávalo. Po usadnutí za volant a naštartovaní 8-valcového benzínového motoru M TwinPower Turbo (560 koní), Vám po chrbte prebehnú doslova zimomriavky. Interiér vás doslova obklopuje a sedadlá vás vynikajúco podopierajú a držia v každej jednej zákrute. Jazdný prejav vozidla si viete skvelo prispôsobiť, či už prevodovku, riadenie, zvuk alebo odozvu od plynového pedálu.
Ako som už spomenul, exteriér M6-tky nám učaroval asi najviac a hodnotíme plným počtom bodov. Jediná vec ktorá nás pri tomto aute sklamala bola to, že celkovo vozidlo pôsobí dosť robustne, no po komfortnom usadnutí za volant si na zadné sedačky dáte len bundu alebo nákupnú tašku.
BMW M4
Pri tomto vozidle je doslova nutné podotknúť, že sa jednalo o model s balíkom M COMPETITION, ktorý je na trhu novinkou a zahŕňa prvky ako navýšenie výkonu asi o 30 koní, krajšie odladenie výfukového orchestru a mnoho ďalších prvkov. Tento model nám bol predajcami doporučený a už viem aj prečo.
Viete aká by bola naša konfigurácia modelu M4? Jeden jediný príplatkový prvok by bol balík M COMPETITION pretože doslova, stojí za to! Cena tohto balíka je 7 345 EUR s DPH. Balíček M Competition zahŕňa :
- balík Competition
- BMW Individual lišty Shadow Line s rozšíreným rozsahom
- čalúnenie Látka/Koža kombinácia Carbon Anthrazit
- BMW individual vysokolesklé čierne lišty
- Adaptívny M podvozok
- 20″ M Al disky Sternspeiche 666 MB
Už po prvých pár metroch s týmto vozidlom mi bolo doslova jasné, s čím máme dočinenia. Všetky moje ilúzie o nadradenosti M6 sa rozplynuli tak rýchlo, ako rýchlo stúpala aj ručička ukazovateľa rýchlosti a otáčok na budíkoch predo mnou. Pri tomto aute sa všetky naše pocity doslova ešte prehlbovali a dovolím si tvrdiť, že táto M4 bola jedno s najlepších áut, aké sme kedy mali možnosť vyskúšať. Špičkové BMW technológie, skvelo odladený podvozok, auto sa doslova pri každom prejazde zarývalo do asfaltu a zákrutami prechádzalo presne tou trajektóriou, ktorú som mu určil. Elektronika stále jemne kontrolovala stabilitu vozidla a dovolila mu len veľmi jemné a kontrolované náznaky šmyku, aby ste si tak stále uvedomovali, že šoférujete zadný náhon. Pri tomto aute si dovolím vytknúť len jednu jedinú vec, zbytočnosť audio sústavy Harman/Kardon, pretože výfuková sústava sa spoločne s motorom stará o taký koncert a taký agresívny prejav, že počas jazdy budete mať rovnako ako aj my audio vypnuté.