Aktuálna cena Huawei P30 Pro 6GB/128GB Dual SIM v slovenských e-shopoch: € - € (Zdroj: Heureka.sk, )

Našťastie existuje niekoľko spôsobov, ako to môžete zmeniť a dopad negatívneho dlhodobého sedenia za počítačom eliminovať na minimum.

Čo spôsobuje dlhodobé sedenie?

Vytvorili ste si krásny web a začali podnikať z domu? Dlhým vysedávaním za pracovným stolom si ale skracujete svoje zdravie a meníte ideálne podmienky na život. Negatívnych dopadov je ale oveľa viac a k tým najvážnejším patria:

  • Rýchlosť metabolizmu je znížená o 50 %, čo znamená, že schopnosť spaľovať tuk je znížená na polovicu.
  • V dôsledku pomalého pohybu krvi sa zvyšuje pravdepodobnosť sedimentácie mastných kyselín na artériách.
  • Pankreas naďalej produkuje inzulín, hoci svaly tela na to nereagujú, čo vedie k rozvoju diabetu 2. typu.
  • Aj keď si udržujete správne držanie tela, existuje nerovnováha v práci svalov dolnej časti chrbta, ktoré sú napäté, a uvoľnených svalov horných častí tela. To vedie k rozvoju hyperlordózy, ako aj medzistavcovej prietrže.
  • Vzhľadom na to, že si neohýbate nohy, znižuje sa pohyblivosť väzov, čo ich oslabuje a zvyšuje riziko zranenia.
  • Sedenie zhoršuje aj prekrvenie nôh, čím sa vytvára hlboká žilová trombóza. Tlak krvi v končatinách sa zvýši o 50 % iba za jednu hodinu sedenia.
zdroj: swnsdigital.com

Znížiť negatívne dopady môžete zmenou polohy, cvičením alebo výberom lepšej zdravotnej stoličky, ktorá sa o oporu tela pri sedení postará najlepšie.

Prečo potrebujete zmenu?

Pasívne správanie a dlhodobé sedenie mimo telocvične vás vedie k „metabolickej intoxikácii“ – stavu, pri ktorom sa metabolizmus výrazne spomaľuje a začnete spotrebovávať menej energie, ako konzumujete. Všetky tieto prebytočné kalórie sa potom usadzujú na vašich bokoch a kontrola hladiny cukru v krvi je oslabená.

Preto nielen výberom kvalitnej kancelárskej stoličky, ale aj pravidelnou fyzickou aktivitou môžete dopad sedavého zamestnania znížiť na minimum. Pokiaľ vám to ale situácia dovoľuje, urobte všetko preto, aby ste sedeli čo najmenej.

Komentáre