Automobilka Mercedes-Benz ako prvá prišla na trh so segmentom luxusných SUV alebo SUV prémiových značiek. Tento krok zožal veľký úspech a dnes sa pozeráme už na 4. generáciu jedného z najúspešnejších SUV na celom svete.
Nová trieda GLE revolučne mení dizajn SUV automobilky zo Stuttgartu a hneď na prvý pohľad zaujíma dizajnom, ale hlavne aj zväčšenými rozmermi. Rázvor náprav nám pri tejto generácii narástol až o 8 cm, čo už nie je málo. Pri pohľade na auto si okamžite všimneme nové dizajnové smerovanie značky. Robustná predná maska s menej dominantnými svetlometmi. Auto si ale stále zachovalo svoj typický imidž triedy GLE, bývalej triedy M, vďaka ktorému sú tieto vozidlá jedinečné. Základný poznávací znak tejto triedy, teda povestne vyriešený C stĺpik sa nemení a aj vďaka nemu si nové GLE zachováva svoj typický dizajn.
Po technickej stránke je nové GLE vybavené Multibeam Led svietidlami, s dosvitom až neuveriteľných 650 metrov. Po novom si budete môcť GLE objednať aj v rodinnej, teda 7 miestnej verzii. V minulosti to bolo možné len u väčšieho brata – triede GLS. Zväčšený rázvor cítia hlavne pasažieri na zadných sedadlách. Priestor na nohy tu narástol takmer o 7 centimetrov. Novinkou je možnosť konfigúracie plne elektrických zadných sedadiel, o čom sa doteraz v danej triede nikomu ani len nesnívalo. Batožinový priestor má hodnotu 825 litrov a po sklopení zadných sedadiel až 2055 litrov. Zaujímavý krok vpred urobila automobilka aj po aerodynamickej stránke. Nové GLE má hodnotu cw=0,29, čo je v danej triede rekordný údaj.
Zaujímavou inováciou je aj aktívny podvozok vybavený E-Aktívnym ovládaním pohybu karosérie. V praxi to znamená využitie technológie elektrického rozvodu s napätím 48 voltov, ktoré je kombinované s úplne novou generáciou podvozku AIRMATIC. To dodáva novej triede GLE väčší jazdný komfort a lepšiu obratnosť. Zaujímavosťou je aj, že tento systém ako jediný na trhu dokáže regulovať silu pruženia a silu tlmenia na každom kolese samostatne. Tento systém dokáže dokonca aj v prípade zapadnutia ovládať podvozkové časti na každom kolese samostatne, čím dokáže auto rozhojdať a vyslobodiť.
Revolučný je aj dizajn interiéru auta. Palubná doska je vytvarovaná úplne nanovo a už pri prvom pohľade je dobre vidieť použitie prémiových materiálov a nových technológii. Interiéru dominuje dvojica 12,3“displejov so systémom MBUX doplnených o umelú inteligenciu, hlasové ovládanie a prvky rozšírenej reality. Systém dokáže rozpoznávať pohyby rúk posádky, na základe čoho vie identifikovať, či dotykový displej ovláda vodič alebo spolujazdec a podľa toho vie napríklad aj to, na ktorom sedadle má aktivovať masážnu funkciu.
V úvode bude nové GLE k dispozícii len s radovým benzínovým šesťvalcom doplneným o funkciu mild-hybrud a 48-voltovou sieťou. Táto verzia bude mať označenie GLE 450 4Matic a disponovať bude výkonom 270 kW (367 koní). Samozrejmosťou je 9-stupňová automatická prevodovka.