Veľmi úspešný a obľúbený model Audi A5 sa dočkal potrebnej modernizácie. Keď prišla stará A5-ka na trh, tešila sa veľkej obľube a nejeden zákazník sa aj namiesto A6-tky rozhodol pre športovejšie a atraktívnejšie tvary A5-ky.
Nová generácia A5 prišla na trh opäť v dvoch karosárskych verziách, Coupé a Sportback. Jej predaj bol odštartovaný aj s výkonnou benzínovou verziou S5 a práve tú nám spoločnosť Galimex s.r.o. zapožičala na test.
Hranaté tvary dodávajú sexappel a agresivitu
Keďže predchádzajúci model Audi sa tešil veľkej obľube, ingolštatdská automobilka zostala verná jeho základným karosárskym tvarom. Modernizáciou prešli však jej rysy, ktoré sú omnoho ostrejšie a agresívnejšie. Automobilka v súčasnosti razí pri svojich nových modeloch politiku hranatejších tvarov, a výnimkou nie je ani nová A5. Oblé a zavalité tvary by ste na nej hľadali márne, celý exteriér A5-ky pôsobí elegatne a futursiticky. Uchytenie spätných zrkadiel sa presunulo z áčkového stĺpiku na predné dvere, čo pôsobí luxusnejšie a hlavne modernejšie.
Prednej časti dominuje nová, ostro-tvarovaná maska Single Frame, ktorá sa skvele dopĺňa s novými LED svietidlami. Pri pohľade z boku si celkom určite auto žiada väčšie, aspoň 20-palcové kolesá, keďže tieto 19-tky pôsobia ako náhradná alebo zimná sada. Strieborné kryty spätných zrkadiel sa na zatiaľ najvýkonnejšiu verziu A5-ky perfetkne hodia. Celá bočná línia vozidla je veľmi výrazná a dodáva autu potrebnú „svalovú hmotu“. V zadnej časti je dominantný agresívny difúzor a štvorica koncoviek výfukov, ktoré pri modely S5 celkom určite nemôžu chýbať. Nenápadný ale dôležitý detail je nápis S5 na boku vozidla. Takýto nápis automobilka umiestnila na každú stranu auta, čím podtrhuje každému navôkol, o aké auto sa jedná.
Interiér podtrhuje celý dojem z vozidla
Hneď pri otvorení dverí vám dych vyrazia sedadlá. Tie pri testovanom modely boli s kosoštvorcovým prešívaním vybavené aj masážnou funkciou. Dajú sa perfektne prispôsobiť aj vyššej postave, a človek sa v nich cíti veľmi komfortne, sebaisto a pri športovej jazde tvoria v zákrutách optimálnu oporu svojim bočným vedením.
Názory ľudí sa líšia, no mnohým sa zdal výsuvný displej zbytočný. Fakt, že automobilka ho pri novom modely A5 nepoužila a namiesto neho umiestnili klasický pevný „tablet“ veľmi príjemne prekvapil. Jeho grafika aj zobrazenie sú vynikajúce. Celý interiér pôsobí komplexne, luxusne a veľmi intuitívne. Vodiči novej S5-ky si budú asi ťažšie zvykať na neobvykle umiestnené štartovacie tlačidlo. Je skryté pri pravom kolene a nie je práve v optimálnom zornom poli. Po usadnutí za volant zaberie chvíľu, kým ho objavíte. Hranatý veniec volantu sa príjemné drží, no pri zvolení jazdného režimu Dynamic, by sme určite uvítali ešte tuhšie riadenie. Virtuálny kokpit? Stelesnená genialita nemeckých inžinierov.
Najdôležitejšie pri športovom Coupé? Jazdné vlastnosti a motor
Pod kapotou S5-ky sa nachádza šesť-válec s objemom troch litrov, ktorý je preplňovaný dvojkomorovým turbom. Technické parametre nesú hodnoty 260 kW/354 koní a 500 Nm krútiaceho momentu. Táto motorizácia pri S5 môže byť v spojení výhradne len s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých 4 kolies Quattro. V minulom teste sme vám priniesli podrobný test Audi SQ7, ktoré to z 0 na 100 km/h dokázalo za 4,8 sekundy. S5-ka to dokáže za 4,7, no benzín je benzín a emočný zážitok zo zrýchlenia a priebehu zrýchľovania je pri S5 iný (samozrejme, bavíme sa o športovom coupé a ináč by to ani nemalo byť).
Pozitívum novej generácie je fakt, že oproti predchádzajúcej generácii S5-ky je hmotnosť nižšia o 60kg, za čo tento model vďačí hlavne novej podvozkovej platforme. Veľkou výhodou je možnosť adaptívnych tlmičov (za príplatok), čím sa variabilita vozidla posúva na úplne iný level.
Značka: | Audi |
Typ: | S5 Coupé |
Motor: | vidlicový šesť-válec (V6) |
Objem válcov: | 2 995 ccm |
Plnenie motoru: | turbo |
Palivo: | benzín |
Pohon: | 4×4 Quattro |
Výkon: | 260 kW/354 koní a pri 5 400 – 6 400 ot./min |
Krútiaci moment: | 500 Nm pri 1 370 – 4 500 ot./min |
Zrýchlenie 0-100 km/h: | 4.7 s |
Maximálna rýchlosť: | 250 km/h (odmedzená) |
Prevodovka: | osem-stupňová automatická (tiptronic) |
Spotreba paliva (l/100 km): | 9.8 / 5.8 / 7.3 |
Emisie CO2: | 170 g/km |
Objem nádrže: | 58 litrov |
Dĺžka: | 4 692 mm |
Šírka: | 1 846 mm |
Výška: | 1 368 mm |
Rázvor: | 2 765 mm |
Pohotovostná hmotnosť: | 1 690 kg |
Objem batožinového priestoru: | 465 litrov |
Variabilita S5-ky je až obdivuhodná. Príplatkový podvozok sa dá vynikajúco prispôsobiť vašej aktuálnej nálade. Ten zaručuje dostatočný komfort, takže S5-ka môže byť pokojne auto na denné používanie. Pri zvolení jazdného režimu Dynamic sa ale S5-ka mení na športové Coupé s dostatočnou jazdnou dynamikou. Zvuk motora a výfukového systému v režime Dynamic je decentný, ale zároveň dáva každému najavo, čo drieme pod kapotou.