Ste zástancami talianskych fešákov ako Ferrari alebo Lamborgini? Či ste skôr na klasické „American Muscle Cars“? My máme v tomto jasno! Sme zástancami názoru, že pokiaľ by si americké auto zobral „do parády“ Nemec, tak by malo o polovicu vyšší výkon. Dôkazom tohto sú aj tieto 2 nemecké lahôdky.
Audi S7
- 420 hp
- samosvorný stredový diferenciál
- 550 Nm
- Quattro
- adaptívny vzduchový podvozok Audi Drive Select
- twin-scroll preplňovaný motor V8 4.0 TFSI
-
z 0 na 100 km/h za 4,9 s
Čo viac k tomuto autu dodať? Audi vďaka svojmu podvozkovému systému Audi Drive Select, dokáže zaistiť, že za cenu jedného auta si kúpite v podstate 2. V režime Comfort šoférujete limuzínu, s ktorou vďaka jej výkonu nezmeškáte ani jedno pracovné rokovanie.
Akonáhle však zvolíte režim Dynamic, z limuzíny sa stáva šelma a hračka. Vôbec nemáte pocit, že váha tohto auta je takmer 2 tony. Odozva od plynu je vynikajúca, riadenie je veľmi presné, hravé. Pri prejazde zákrut máte pocit, že auto je k vozovke prilepené, no keď chcete, dokážete aj veľmi pekne a hravo prejsť zákrutu kontrolovaným šmykom.
Skoro pri väčšine testov sa diskutuje o spotrebe testovaného auta, no buďme úprimní, pokiaľ si kupujete auto so 420hp pod kapotou a ste ochotní zaň v základe zaplatiť minimálne 82 130 EUR, tak spotrebu riešiť nebudete. Pokiaľ by Vás aj tak cifra na budíkoch pred Vami mrzela, tak stačí len ľahko zošliapnuť plynový pedál a Vašej S7 bude všetko odpustené, pretože jednoducho to stojí za to!
BMW M4 Coupé
Teraz prechádzame do úplne inej kategórie auta. Ak mám byť úprimný, v minulosti som nebol moc veľkým nadšencom vozidiel značky BMW a ich písmena „M“. Ako ste si aj mohli všimnúť v predchádzajúcich článkoch, mali sme tú možnosť otestovať viacej vozidieľ z najostrejšej mníchovskej divízie a to ako nám učarovali a chytili nás sa srdce, je jednoducho neopísateľné.
M4-ka sa stala mojou srdcovkou. Je to auto, ktoré Vám splní presne to, čo od neho očakávate. Emócia? Zimomriavky po chrbte? Adrenalín na maximum? Toto všetko Vám M4-ka dokáže veľmi ľahko zariadiť a vďaka spoločnosti CarBeau.sk Žilina je bližšie k Vám ako kedykoľvek predtým.
BMW radu 4 má už v sérii širšiu zadnú nápravu oproti prednej, čo naznačuje ako moc sa automobilka snažila umocniť športovosť a trakciu „štvorky“. M4-ka sa môže pochváliť aj typickým „M“ aktívnym zadným diferenciálom, ktorý funguje veľmi presne a spoľahlivo.
Valce/ventily |
6/4 |
Zdvihový objem v cm³ |
2979 |
Zdvih/vŕtanie v mm |
89,6/84,0 |
Výkon v kW (k) pri ot/min |
317 (431)/5500–7300 |
Krútiaci moment v Nm pri ot/min |
550/1850–5500 |
Kompresný pomer :1 |
10,2 |
Jazdné výkony |
|
Max. rýchlosť v km/h |
250 [250] |
Zrýchlenie 0-100 km/h v sek. |
4,3 [4,1] |
431 koní na váš povel. A keď sa benzínový 6-valec M TwinPower Turbo rozbehne v priebehu okamihu na maximum, už nemôžu byť žiadne pochybnosti o tom, čo BMW M4 Coupé dokáže. Pokiaľ by Vám ani toto nestačilo, tak orchester ktorý chod M4 sprevádza, Vás jednoducho bude nútiť ho plynovým pedálom dirigovať stále na maximum a dirigovať tak nádherné árie.
Pokiaľ by ste mali záujem aj Vy vyskúšať niektorú z týchto „chuťoviek“, tak neváhajte a kontaktujte spoločnosť CarBeau.sk Žilina, ktorá Vám určite rada vyhovie. Pokiaľ nie ste fanúšikom ani jedného z týchto dvoch testovaných vozidiel, tak neváhajte vyberte si z ich širokej škály ostatných vozidiel, ktorou táto firma disponuje, ako napríklad:
- BMW rady 7
- Audi A8
- Audi Q7
- Mercedes-Benz CLS 63 AMG
- Porsche Cayman GT4
a mnoho iných…