Po naštartovaní 2,9l šesťv-álcového motora v usporiadaní do V s dvomi turbami, trošku upúta pozornosť svojím prvotným zavrčaním, ale inak je to v skutku na voľnobeh nenápadný a takmer kultivovaný motor. Po pridaní plynu, otáčky na voľnobeh pekne plynulo vybehnú až do 7000, kde ich zastaví obmedzovač.

Alfa tvrdí, že sa pri tomto motore inšpirovali v rámci koncernu v dielňach Ferrari a myslím si že im to vyšlo. Pri 6500 otáčkach, motor dosahuje úctyhodný výkon 507 koní. Pri motore, som nepostrehol nejaké výkonové oneskorenia ako to u turbomotorov býva, nárast výkonu je absolútne plynulý, najväčší krútiaci moment 600Nm dosahuje už pri 2500 otáčkach.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

image image

Najväčším prekvapením v interiéri, boli pre mňa škrupinové sedačky. Nepamätám si auto, v ktorom by sa mi tak super sedelo ako v tomto. Interiér, má v sebe malý kúsok z Talianska, prístrojová doska skladaná z carbonu, okrúhle výduchy kúrenia po stranách, štartovací gombík na volante… Taliansky dizajnéri si to našťastie spravili po svojom, a obrazovka zo stredového panela nevytŕča na milión spôsobov ako v posledných Mercedesoch a Audi. Konečne auto, kde stredová obrazovka nevyzerá ako dorábaný tablet.

image image image

Šofér si môže vybrať zo štyroch jazdných režimov, ktoré sú inšpirované DNA Alfou Romeo. N ako Natural, vtedy je automatická prevodovka (testovaná Alfa bola manuál), podvozok, odozva plynového pedálu aj diferenciál nastavený na čo najväčší komfort. Režim A ako All-Weather (do každého počasia) vtedy sú všetky jazdné asistenty aktívne aby bola zabezpečená čo najvyššia bezpečnosť jazdy. Elektronický systém obmedzuje výkon tak aby sa Quadrifoglio nikdy nedostalo do šmyku. Režim D – Dynamic – to je režim, ktorý konečne pristane ku Quadrifoglio viac, ako tie predchádzajúce. V tomto režime elektronika zasahuje do riadenia auta oveľa neskôr, až keď je uhol pri drifte príliš veľký. Tlmiče sú oveľa tvrdšie a riadenie je tuhšie. Tak isto sa otvárajú klapky vo výfukovom systéme a vtedy sa z príjemného pohodlného auta na každodenné použitie stane pravé Talianske plnokrvné auto s 507 koňmi na zadnú nápravu a fantastickým zvukom. Zadný diferenciál vie rozdeľovať krútiaci moment na každé koleso zvlášť bez toho, aby musel uberať výkon a vďaka tomu auto dosahuje zrýchlenie z 0 na 100 za 3,9 sec. A to najlepšie nakoniec – režim D – race. V tomto režime sú všetky stabilizačné a elektronické systémy okrem ABS vypnuté. To je to miesto, kde začína najväčšia zábava a Alfa vie chodiť 100 percentne bokom.

image image image

Zapožičané Quadrifoglio, bola jedna z najvyšších výbav, predná kapota bola kompletne z carbonu, zadný difúzor a spojler tiež. Jedinú výtku v danej výbave mám iba k asistentu jazdných pruhov, ktorý pri každom prejdení stredovej čiary, bez smerovky vydával podivné zvuky, ktoré sa nikde v nastaveniach nedali vypnúť. Našťastie, po prepnutí z normálneho režimu do Dynamického race módu, sa prestali ozývať a ja som sa mohol naplno a bez rušenia venovať volantu.

Alfa mi prišla veľmi pekne vyvážená. V Európe sa bude predávať aj s Automatickou aj s Manuálnou prevodovkou. V Amerike a Británii len automat.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je nádherné Talianske auto, s ktorým si človek nekupuje len veľa výkonu ako to v poslednej dobe u iných automobiliek je, ale aj kúsok duše a malý kúsok Talianska, ktoré bude mať u seba v garáži….

image

Špecifikácia testovaného modelu:

cena cca 77 000€

Alfa Romeo Giulia Quadriofoglio

Výkon 507 hp

Krútiaci moment 600 Nm

prevodovka 6 stupňový manuál

objem 2,9l twinturbo V6 benzín

zrýchlenie z 0 na 100 za 3,9 sec

Za požičanie auta sa chceme poďakovať AutoBecchi Žilina

Komentáre