Vo svete marketingu sa kreativite rozhodne medze nekladú, no niektoré spoločnosti si asi príliš nechcú lámať hlavu a trápiť sa s vytváraním vlastného marketingového konceptu. Pokiaľ ste aj vy niekedy mali pocit, že reklamy spoločnosti Möbelix sú až nápadne podobné konkurečnej Ikei, tak nie ste jediný. Marketingové stratégie týchto dvoch spoločností sa začali zdať verejnosti až moc podobné a tak sa na internete rozpútala vlna debát o tom, či Möbelix kopíruje reklamy spoločnosti Ikea.
Jediným faktorom odlišujúcim reklamy týchto dvoch gigantov je naozaj len logo spoločností. Pri pohľade na ich pútače a postery je až do oči bijúce, akú podobnosť ich reklamy majú. Obrázky zdieľajú podobnú koncepciu, dokonca ešte aj čiastočný druh humoru. Möbelix si dokonca pri takejto humornej reklamnej kampani vystelil aj z Andreja Danka a jeho rigoróznej práce.
Keďže švédska Ikea je typická svojim osobitým marketingovým štýlom s podtónom humoru, z kopírovania bol obvinený Möbelix. Ich nová reklamná stratégia sa pred nedávnom zmenila na novú, ktorá až moc nápadne kopíruje svoju konkurenciu.
Oficiálne stanovisko oboch spoločností sa zatiaľ ešte nepodarilo získať a až čas nám ukáže, či obe spoločnosti začnú vzniknutú situáciu vážnejšie riešiť. Internet okamžite zaplavili aj vtipné obrázky na námet kopírovania reklamy a prípadného sporu medzi týmito dvoma reťazcami.