Keď Mercedes-Benz vytvoril svoj prvý Geländewagen pre iránskeho vládcu, asi vôbec nikto v Stuttgarte netušil, akú legendu práve vytvorili. Géčko malo teda pôvodne slúžiť výhradne na armádne účely. Automobilka sa však rozhodla ho uviesť aj na komerčný trh a dnes už môžeme povedať, že to bol dobrý ťah. Revolúcia v dopyte po ňom začala však až v 21. storočí, kedy sa táto „škatuľka“ stala skutočnou legendou. Mnohými odsudzované no všetci sa zhodnú, že legendárne Géčko je späť a je v skvelej forme.
Či sa bavíme o jazde v teréne alebo na ceste, nové Géčko chce kraľovať na oboch frontoch. Nové asistetné jazdné systémy, vylepšené jazdné vlastnosti a bezpečnosť. Zároveň úplne nová 9-stupňová automatická prevodovka doplnená o redukciu, volič jazdných režimov DYNAMIC SELECT obsahujúci jazdný režim „G-Mode“  a k tomu tri 100% uzávierky diferenciálov by mali zaručiť to, že vaše Géčko sa dokáže perfektne adaptovať ako na cestu, tak aj na obtiažný terén. Krabička dostala aj nový elektrický posilňovač a nové nezávislé zavesenie predných kolies. Zadná náprava zostala tuhá.
Géčko sa preslávilo svojim ikonickým exteriérom, ktorým si získalo srdcia mnohých zákazníkov. Určite by sme pochválili fakt, že typický dizajn zo 79-ho si ponechal aj nový model, hoci drobné kozmetické zmeny tu sú. Predné svetlá prešli modernizáciou, dostali novú LED technológiu, čím celé auto dostalo nový, modernejší nádych. Exteriér auta vyzerá stále rovnako no rozmerovo nám géčko celkom sympaticky nabralo. Priestor na nohy vpredu sa zväčšil o 38mm a priestor na nohy vzadu narástol až o 150mm. Taktiež sa zväčšil aj operačný priestor pre jeho posádku a to skoro na každú stranu.
V prvých mesiacoch výroby nového modelu bude v ponuke len variant G 500 (4-liter V8) s výkonom 310 kW teda 422 konských síl a točivým momentom 610 N.m. Neskôr sú však ohlásené aj nové radové 6-válce z triedy S. Pohon 4 kolies je rozdelený v pomere 40:60. Aj keď to tak možno nevyzerá, nové géčku schudlo o 170 kilogramov. 

Predajca deklaruje, že ceny nového modelu zostanú na hranici svojho predchodcu. Teda pre nemecký trh bude géčko štartovať na hranici €107,040.50 ale ako je pri prémiových automobilkách zvykom, táto cena sa dá „vyšperkovať“ ešte do úplne iných výšin.

 

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Komentáre