Najskôr kontroverzný no dnes už ikonický model automobilky z Zuffenhausenu prichádza so svojou najnovšou – v poradí už treťou generáciou. Na oko sa môže zdať, že ide len o facelift, no ako automobilka oficiálne deklaruje, práve sa pozeráte na tretiu generáciu najúspešnejšieho modelu značky. 

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Nie je žiadnym tajomstvom, že keby nebolo modelu Cayenne, automobilka Porsche by tu dnes možno už ani nebola. Práve tento model vytiahol Porsche z červených čísel a jeho druhá generácia zaznamenala rekordné predaje značky – viacej ako 760 000 kusov po celom svete. Pre celú automobilku (ale aj iné jej podobné) je toto auto doslova revolučné. Športová značka Porsche v tomto prípade prešla od 2-dverových športových áut s motorom vzadu, k mohutnému 4-dverovému SUV s motorom vpredu dokonca v tej dobe ešte aj so šialeným a nepredstaviteľným – dieselovým motorom. 

Pri pohľade na predok vozidla si určite kladiete otázku, či sa jedná len o akýsi facelift alebo o úplne novú generáciu vozidla. Jeho predok prešiel len drobnými kozmetickými zmenami. Novú generáciu však už zaručene rozoznáte pri pohľade na zadnú časť auta, kde sa toho zmenilo omnoho viac. Koncové svetlá sa spojili tak povediac do jednej línie a nasledujú tak trend svojho koncernového súrodenca, novej A8-čky alebo svojho priameho súrodenca, novej Panamery. Nová generácia Cayenne je o 65 kg ľahšia ako bol jej predchodca. Predku dominujú výrazné otvory s horizontálnymi lamelami, full-LED svetlomety decentne pozmenili tvar a grafiku.

Interiér prináša zmeny, ktoré sa tak povediac dali aj čakať. Ten sa uberá po vzore novej Panamery. Pribudla širokouhlá 12,3″ dotyková obrazovka, naopak ubudlo chaoticky veľa tlačidiel na stredovej konzole, ktorá tak bola celá zjednodušená. Celej kabíne vládnu novšie, kvalitnejšie materiály za čo automobilku určite chválime.

V úvode bude novinka v ponuke len v dvoch vyhotoveniach – a to Cayenne a Cayenne S. Prvý menovaný model poháňa 3-litrový 6-válce s výkonom 250kW čiže 340 konských síl čo ho z 0 na 100 km/h pošle za 6,2 sekundy. Silnejší z dvojice, Cayenne S má pod kapotou dvakrát preplňovaný 3-litrový agregát s výkonom až 324 kW čiže 440 koní (z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy). Celkom určite sa môžeme tešiť aj na výkonovo vrcholovú a taktiež aj plug-in hybridnú verziu.

Komentáre