Vozidlá Rolls-Royce už nie sú žiadnou výnimkou ani na slovenských cestách. Pozývama Vás do oficiálnej predajne Rolls-Royce, ktorá sa nachádza priamo v srdci Londýna. Námestie Berkeley, západný Londýn. Túto predajňu tu klienti môžu nájsť už od roku 1927 a verte mi, že za tu dlhú dobu tu zažili naozaj mnoho kurióznych situácií.

Aj keď Rolls-Royce o svojich klientoch dodržuje maximálnu mieru diskrétnosti, tento londýnsky predajca urobil teraz výnimku a odhalil tie najväčšie zaujímavosti a najpodivnejšie požiadavky, aké ich klienti kedy mali.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

maxresdefault-1

V úvode si ešte zhrňme, ako také preberanie tohto diamantu vyzerá. V prípade Rolls-Roycu sa totižto rozhodne nejedná len o odovzdanie kľúčov a vysvetlenie používania navigačného systému. Odovzdanie vozidla v shwroome je totižto špeciálna záležitosť. Celý proces odovzdania nového vozidla trvá zhruba 3 hodiny a každý klient k vozidlu dostane aj špeciálny darček.  Pred finálnym odovzdaním zákazníkovi, musí byť vozidlo podrobne skontrolované, čo trvá zhruba 5 hodín, aby sa tak uistili, že vozidlo je v 110% stave.

Najväčšia zákazka 

Ako sme už napísali, odovzdanie vozidla Rolls-Royce je špeciálna udalosť a preto si väčšina klientov preberá vozidlá vždy len po jednom. Londýnska predajňa plánuje teraz jej najväčšie odovzdanie, keď si v júny príde klient pre 3 kabriolety Dawn. 

Pre automobilku ako takú to však nie je najväčšia zákazka ani z ďaleka. V polovici tohto roka totižto poputuje 30 Phantomov do pripravovaného hotelu Louis XIII v Macau, čím tento hotel prekonal pôvodný rekord 14 Phantomov, ktoré putovali do hongkongského Hotelu Peninsula. Majiteľ hotelu Stephen Hung za tieto vozidlá zaplatil v prepočte zhruba 17 600 000.

Najpodivnejšia zákazka

01_rrgh08_5707aba492bbf 01_rrgh07_5707aba479966
Automobilka je známa tým, že svojim zákazníkom dokáže splniť akékoľvek prianie. Možnosti presonalizácie Vášho „Rollsu“ sú tak neobmedzené. Týmto pravidlom sa riadil aj jeden zákazník z Londýna, ktorého požiadavky boli v jasne červenej farbe a s interiérom v „žuvačkovo-barbie“ rúžovej. Táto kombinácia nebola až tak prekvapujúca, ale dôvody prečo si ju klient vybral však boli. Vybrané odtiene mali totižto presne pasovať tým, ktoré ma na tričku pri objednávaní vozidla. Lakovanie karosérie týchto vozidiel trvá 7 dní a spotrebuje sa pri nich 45 kg farby. Lak je nanášaný 5 krát. Lakovňa je jediným miestom, kde sa na výrobe automobilu podieľajú roboty, avšak aj pri tejto činnosti sa nachádzajú špeciálne doškolený zamestnanci, ktorí lakujú ťažko dostupné miesta.01_rrgh04_5707aba458e00

Personalizácia týchto bohov automobilového neba ide až tak ďaleko, že klient si môže vytvoriť rozmiestnenie svetielok v strope, ktoré vytvára obraz nočnej oblohy tak, aby mu pripomínalo obľúbené súhvezdie. Svetielka sú následne do stropu rozmiestnené v spolupráci s miestnym observatóriom.

Najmladší klient? 

Keď sa povie Rolls-Royce, väčšina ľudí si predstaví staršieho šedivšieho pána. Vekový priemer zákazníkov tejto značky je totižto 60-65 rokov. Naopak v Číne je vekový priemer majiteľov týchto skvostov len 40-45 rokov.

Výnimkou je však jeden zákazník alebo zákazníčka (toto Rolls-Royce neudáva presne), ktorý mal len 21 rokov. Tento klient si objednal model Wraith v limitovanej edícii Inspired by Film, ktorého špecialitou bola soška Spirit of Ecstasy vyrobená zo striebra.

Tento klient však ani z ďaleko nebol pre značku ten najmladší. Na Taiwane si totižto Rolls-Royce objednal mladý muž, ktorý mal v čase objednania vozidla len 12 rokov. 

Komentáre