Keď bola prvá X6-tka oficiálne predstavená v roku 2007 na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom, rozdelila ľudí na dva tábory. Na tých, ktorí sa do nej zamilovali na prvý pohľad a na tých, ktorí ňou opovrhovali kvôli jej kontroverznému vzhľadu. Prvá generácia modelu X6 zožala podľa môjho názoru až prekvapujúci úspech a dnes sa na trhu nachádza už jej druhá generácia. My Vám prinášame exkluzívny test najostrejšej vrcholovej verzie X6 M.
Nikdy som v škole nemal rád predmety ako fyzika a matematika, no základné vzorce a zákony som sa jednoducho musel naučiť. Od dnešného dňa som si už na 100% istý, že učiť sa tieto zákony bolo zbytočné, pretože nová X6 M ich všetky jednoducho popiera! 2 300 kg sa dokáže rozhýbať z 0 na 100km/h za 4,2 sekundy? Stabilita a priľnavosť k vozovke je lepšia ako pri niektorých „burchoplazoch“.
Exteriér
Prvá generácia modelu X6 pôsobila príliš zavalito a na môj vkus trošku neohrabane. Nový model však na svojom zovňajšku značne popracoval. Už na prvý pohľad vieme že sa jedná o „Mko“. Medzi charakteristické črty určite patria typické spätné zrkadlá, ktoré sú atypicky tvarované do tvaru písmena U v smere ku A stĺpiku. Mohutná predná maska s typickými obrovskými BMW „rebrami“. Na bočnej línii vozidla sú veľmi dominantné „žraločie“ žiabre, ktoré sú pekne zvýraznené chrómovou lištou. Pri pohľade zozadu nám do očí bijú 4 masívne výfukové koncovky, jemný ale funkčný spojler, ktorý veľmi pekne dotvára odtrhovú hranu kufra. Ak by ste „Mko“ na základe ani jednej z týchto dominánt nespoznali, tak pre Vás je tu aj označenie X6 M, ktoré uvidíte pri každom pohľade na vozidlo.
Jazda
Neviem čo iné by som k motoru dodal ako len technické parametre. Motor je tak špičkovo odladený, že si každý jeden kilometer na aute doslova užívate. Auto je až enormne variabilné. Osobitne si môžeme nastaviť štýl motora, riadenia, prevodovky a podvozku, čo spôsobuje že Váš tep sa volantom tohto monštra vyletí hore skoro tak rýchlo, ako ručička tachometra. Odozva od plynového pedálu je okamžitá a auto sa krásne ťahá za plynom. Prejazd zákrutami si budete užívať, auto skvele drží stopu a v ergonomicky vytvarovaných športvých sedadlách sa budete cítiť naozaj stabilne. Negatívne by som ohodnotil ovládanie prevodovky, pri ktorej na ovládači nie je poloha P (parking). Parking sa volí tak, že sa zaradí R, vypne sa motor, následne sa páčka prepne do neutrálnej polohy (ako keby N) a tým sa vozidlo dostane do Parkingu.
Motor
Počet valcov/ventilov
|
8/4
|
Zdvihový objem v cm3
|
4,395
|
Zdvih/vŕtanie v mm
|
88.3/89.0
|
Max. výkon v kW (k) pri ot./min.
|
423 (575)/6,000–6,500
|
Max. krútiaci moment v Nm pri ot./min.
|
750/2,200–5,000
|
Kompresný pomer: 1
|
10.0
|
Výkon | |
---|---|
Max. rýchlosť v km/hod.
|
250
|
Zrýchlenie 0 – 100 km/hod. v sek.
|
4.2
|
Spotreba paliva | |
---|---|
Mesto v l/100 km
|
14.7
|
Mimo mesta v l/100 km
|
9.0
|
Kombinovaná v l/100 km
|
11.1
|
Emisie CO2 v g/km
|
258
|
Objem nádrže v litroch, pribl.
|
85
|
Emócia
Modelové verzie „M“ sú pre zákazníka niečo omnoho viac ako len auto. Keď nasadnete za volant tohto 2,3 tony vážiaceho tanku s výkonom superšportu, zmocní sa Vás emócia, ktorú začnete naplno prežívať po naštartovaní. Každé jedno preradenie je sprevádzané neopísateľným výstrelom ktorým „Mko“ dáva najavo všetkým na okolo, že pod kapotou sa nenachádza žiadny uchrochtaný diesel. Každý pasažier sa v aute cíti naozaj výnimočne. V testovanej konfigurácii sa v aute nachádzala audiosústava Bang&Olufsen, ktorú sme mali však počas celého testu vypnutú a naplno sme si vychutnávali zvuk motora (v niektorých momentoch je audiosystém v tomto aute naozaj zbytočný, keď pod kapotou Vám hrá 8-válcový orchester dirigovaný 2 turbami).
Vychutnajte si aj vy naozaj skvelý koncert výfukového systému:
https://www.youtube.com/watch?v=EwVHHQ2nEAA
Interiér
V testovanej verzii vozdila sa nachádzala BMW Individual rozšírené kožené čalúnenie Amarobraun, ktoré k celému športovému dojmu vozidla dodávalo aj krásny nádych luxusu (niečo ako keby Usaina Bolta navlečiete do fraku). Strop potiahnutý Alcantarou antracit je podľa nášho názoru veľmi elegatný. Celý interiér Vás obklopuje a cítite sa v ňom príjemne. Osobne mi príde BMW interiér trošku strohý, ale na druhej strane maximálne funkčný.
Záver
BMW X6 je samé o sebe veľmi vyzývavé auto, za ktorým sa otočí veľa hláv. Osobne som fanúšik hviezdy zo Stuttgartu, ale pri teste BMW X6 M mi neostáva nič iné len zatlieskať inžinierom z Mníchova za vytvorenie naozaj skvelého vozidla. Jej vzhľad je veľmi kontroverzný a nie som s ním úplne stotožnený, ale po usadnutí za volant sa všetky zmiešané pocity stratia tak, ako benzín v nádrži tohto „Mka“. Ak túžite po skutočne výnimočnom aute, ktoré je plne využiteľné na bežný deň a dokáže dať hlavu do smútku nejednému majiteľovi „superšportu“ ale zároveň máte radi svoj komfort, tak potom Vám ku šťastiu stačí už len cca 150 000€ a odolná povaha, pretože veľa ľudí Vám bude závidieť toto „Mko“ zaparkované pred domom.