Pokaľ sa chceme udržiavať v dobrej kondícii a budovať si pevné zdravie i svaly, mali by sme dobre zvážiť, aký typ cvičenia a na akých strojoch chceme do svojho tréningového plánu zaradiť. Ak chcete do svojho tréningu začleniť naozaj efektívne cvičenie, počas ktorého budete zapájať najviac svalov, ktoré bude zároveň šetrné ku kĺbom a bude vás baviť, potom by ste mali pravidelne cvičiť na TOMTO stroji!

Zdroj: pixabay.com

Podľa viacerých trénerov a športovcov je najviac komplexným a efektívnym strojom na cvičenie práve veslársky trenažér! Srdcia športových nadšencov si získava predovšetkým tým, že počas cvičenia človek zapája najviac svalových skupín – a to až 90% svalov tela. Zabrať naraz dostanú napríklad bicepsy, ramená, chrbát, brucho, zadok a stehná.

View this post on Instagram

TEMPO . . . Unless specifically training for speed / cadence – slow things down. This is a common theme in the training environment to rush an exercise, complete a movement fast (generally to lift more weight or produce a false reality of the movement) Try slowing it down, find a rhythm, be able to control the motion and understand the outcome. You may find you have to come down in weight or adapt the move as it highlights some issues when the tempo is reduced. This also over laps into conditioning drills, steady pace with power strokes for distance. Let me know how it goes….

A post shared by Gordon Cunningham (@gordonactiv) on

Na rozdiel od bežiaceho pásu alebo eliptického trenažéra je veslovanie šetrnejšie ku kĺbom a cvičenie na ňom sa odporúča tiež ľuďom, ktorí majú problémy s chrbticou. Cvičenie na veslárskom trenažéri je vhodné naozaj pre každého – pre vrcholových športovcov i pre začiatočníkov. Na začiatok je, samozrejme, nevyhnutné poznať správnu techniku cvičenia a dýchania. Poctivé a pravidelné veslovanie prináša vcelku rýchle výsledky – a sami na sebe uvidíte, že sa zlepší nielen pevnosť vašich svalov, ale i držanie tela.

Komentáre