Odjakživa sme boli vedení k tomu, že vo večerných hodinách sa jesť neodporúča. Minimálne dve hodiny pred tým, ako pôjdeme spať určite nie. Nový výskum však prichádza s prekvapivým zistením! Údajne neexistujú žiadne preukázateľné prínosy toho, ak si doprajeme jedlo dve hodiny pred tým, než si ľahneme do postele, ako sa uvádza v denníku BMJ Nutrition, Prevention & Health.

ceztrenera.sk

Odporúčanie, nejesť dve hodiny pred spaním vychádzalo z toho, aby sa hladina cukru v krvi mohla ustáliť. Japonskí vedci však odhalili, že táto dvojhodinová prestávka od jedla v skutočnosti nezmenila dlhodobú hladinu cukru v krvi!  Na svoj výskum použili 1 573 zdravých dospelých ľudí po dobu troch rokov. Pravidelne im robili krvé testy, sledovali ich spánok a stravu. Väčšina účastníkov mala aspoň dve hodiny medzeru medzi večerou a spaním, pričom 16 percent mužov a 8 percent žien mali menšiu medzeru.

prezenu.joj.sk

Keď výskumníci analyzovali krvné výsledky, zistili, že je jedno, kedy pred spaním účastníci jedli, nezmenilo to ich dlhodobú hladinu cukru v krvi, známu ako HbA1c. Hmotnosť, krvný tlak, cvičenie, fajčenie a pitie alkoholu mali väčší vplyv na hladinu cukru v krvi než čas, ktorý zostal medzi posledným jedlom a spaním.

Vedci nakoniec ešte dodali: „Na rozdiel od všeobecného presvedčenia, zabezpečenie krátkeho intervalu medzi posledným jedlom dňa a pred spaním významne neovplyvnilo hladiny HbA1c. Väčšia pozornosť by sa mala venovať zdravým potravinám celkovo, dostatočnému spánku a taktiež by sme sa mali vyhnúť fajčeniu, konzumácii alkoholu a nadváhe, pretože tieto premenné mali hlbší vplyv na metabolický proces.“

 

Komentáre