Do boja proti plastom sa čoraz viac zapájajú aj veľké svetové firmy a známe značky k akým bezpochyby patrí aj Starbucks, McDonald, Nestlé či Coca-Cola, ktoré sa spojili, aby pomohli našu planétu odbúrať od množstva plastov, ktorými ju samy zaťažujú. Teraz nehovoríme iba o plastových slamkách, o ktorých sa v poslednom čase viedli búrlivé diskusie a stále sa za ne hľadajú vhodné alternatívy. Každá zo známych značiek zapojených v projekte Next­gen cup chal­lenge sa rozhodla prísť so svojím efektívnym nápadom na zmenu. Najlepších 6 firiem bude môcť s finančnou podporou svoj nápad zrealizovať a skutočne tak niečo pre našu planétu urobiť.

zdroj: designboom.com

Starbucks zaujal naozaj skvelým nápadom, ktorý nemá ďaleko od toho, aby bol zrealizovaný. V spolupráci s dizajnérskou firmou Crème sa rozhodli využiť prírodný materiál a nahradiť plast tekvicou. Špeciálna odroda tejto zeleniny slúžiaca najmä na dekoráciu dokáže vysušením zmeniť svoj tvar a okrem iného vtedy neprepúšťa vodu. Ako ale z tekvice urobiť pohár na kávu?

View this post on Instagram

A big thanks to @dezeen for their great article on the HyO-cup. Go read more about it on their website! . . . . . . . . #cremedesign #creme #junaizaki #architecture #inspiration #design #interiordesign #cup #hyotan #nature #gourds #sustainability #greendesign #newyork #dezeen

A post shared by CRÈME / Jun Aizaki (@creme.design) on

Celý trik spočíva v tom, že tekvičky rástli vo formách vyrobených 3D tlačiarňou. Tie ovplyvňovali ich tvar a veľkosť a po vysušení sa z nich stali dokonalé nádobky na nápoje, ktoré budú neskôr bojovať o postup do užšieho výberu súťaže značiek. Možno tak už čoskoro budeme môcť v Starbuckse kupovať svoje obľúbené nápoje v ekologických pohároch vyrobených z upravených tekvíc.

Komentáre