Pred testom tohto vozidla sme z neho mali doslova a do písmena zmiešané pocity. Očakávali sme klasické BMW technológie a spracovanie interiéru, ktoré už dobre poznáme. Trošku sme sa obávali vnútorného priestoru a celkového dojmu z interiéru vozidla. Na tomto aute sme v priebehu 3 dní najazdili cca 800km a s každým jedným kilometrom sa nám X1 dostávala hlbšie a hlbšie pod kožu a páčila sa nám čím ďalej tým viac, až na koniec nám bolo ľúto, keď sme ju museli vrátiť…
Exteriér
Nová X1 opticky narástla tak ako v interiéry, tak aj v exteriéry. Masívne a robustné črty prednej masky v spojitosťou s „angel eyes“ sú jasným znakom, že máme čo do činenia s BMW. Váš pohľad skĺzne na výraznú bočnú líniu, ktorá prechádza naprieč celým vozidlo, čo pôsobí trošku hranato, ale v spojitosti s ostatnými prvkami vozidla ako sú svetlá a agresívny športový dizajn, pôsobí veľmi pekne. Tvary vozidla sú veľmi príbuzné s jeho väčšími súrodencami ako sú X3 a X5. Nová X1 pôsobí robustnejšie ale zároveň aj ľahšie ako svoj predchodca.
Interiér
Náš prvý dojem po usadnutí za volant bol veľmi zvláštny. Interiér pôsobí veľmi stroho, ale na druhej strane maximálne funkčne. Posed vo vozidle je vyšší, čo spôsobuje, že vo vozidle sa cítite bezpečne. Veľmi strohý interiér nepôsobí obzvlášť útulne, no po pár kilometroch si naň tak povediac zvyknete. S čím sa nám nepodarilo sa vôbec zmieriť, je podľa nášho názoru nevkusný volič automatickej prevodovky, ktorý vzhľadom pripomína radiacu páku z Toyoty Land Cruiser modelový rok 2007.
Kladne však hodnotím sedadlá, ktoré sú síce tvrdé, no komfortné a aj pri dlhšej ceste z vozidla vystúpite svieži s dobrý pocitom. Pozitívne taktiež hodnotím množstvo úložných priestorov vo vozidle a za zmienku stojí aj veľký batožinový priestor, ktorý je pre danú triedu nadštandartný.
Naozaj hrozné sú sklápacie stolíky vo vozidle, ktoré sú pre zadných pasažierov umiestnené na zadnej strane predných sedadiel. Sú jednoducho odporné, pôsobia lacno, nestabilne a výrazne zmenšujú priestor pre kolená. Samozrejme, pokiaľ Vaša žena povezie vo vozidle deti, tie tieto stolíky určite ocenia.
Jazdné vlastnosti
Tam kde nové BMW X1 stráca po interiérovej stránke, tam to doháňa skvelým motorom a úžasnými jazdnými vlastnosťami, na aké sme aj pri vozidlách BMW zvyknutý. Motor má výkon 140 kW (190k), čo na toto vozidlo bohato postačuje. Auto je živé, skvelo ovládateľné a veľmi pekne sa ťahá za plynom. 8-stupňový automat radí tak rýchlo a presne, že skoro ani neviete, kedy vozidlo preradí prevodový stupeň. Odhliadnuc od toho, že sa jedná o vozidlo kategórie SAV (Sport Activity Vehicle), vozidlo skvelo drží stopu v zákrute a riadenie a pocit z volantu sú jednoducho vynikajúce. Keďže je vozidlo vybavené pohonom xDrive, nemusíte sa obávať toho, že by ste počas cesty na lyžovačku niekde uviazli keďže pohon xDrive pracuje tak, že v priebehu desatiny sekundy dokáže presmerovať až 100 % výkonu motora na prednú alebo zadnú nápravu prostredníctvom prevodovky a elektronicky ovládanej viackotúčovej spojky a následne sa vrátiť k bežnému pomeru 40:60.
Záver
BMW X1 je vozidlo, ktoré si nás každou sekundou svojho používania doslova získavalo. Na svoju kategóriu dokáže X1 poskytnúť enormne veľký priestor a dobré jazdné vlastnosti. Vo vozidle máte pocit bezpečia, vyššieho posedu, no vôbec nemáte pocit, že by vozidlo bolo lenivé alebo neohrabané. Materiálové spracovanie interiéru je kvalitné no jeho dizajn je podľa nášho názoru nie moc vydarený a príliš strohý. Lacno pôsobí aj volič prevodovky, ktorý vzbudzuje pocit, že ľavou nohou začnete hľadať spojkový pedál.
Za skvelé jazdné vlastnosti, motor a jazdný komfort od nás získava nová X1 hodnotenie 85%.