Sieť autocentier AAA Auto nedávno zverejnila analýzu, ktorá ukazuje, ktoré značky áut strácajú na hodnote najviac. Boli by ste prekvapení, ale autá z “veľkej trojky”: Audi, Mercedes a BMW, stratia za 3 roky až polovicu zo svojej pôvodnej ceny. Z čoho vyplýva, že kupovať úplne nové autá sa skutočne neoplatí. Nové vozidlá stratia na svojej hodnote v priemere 33% za 3 roky.  

Veľa ľudí si úplne nové vozidlo dovoliť nemôže, preto siahajú skôr po tých zánovných. Taktiež veľa ľudí od nových vozidiel odrádza práve strata hodnoty vozidla. „Napríklad u trojročnej Dacie Duster, čo je v našich podmienkach jedno z najžiadanejších SUV, sa strata hodnoty oproti novému autu pohybuje okolo 20 percent. Oproti tomu, modely vyššej strednej triedy od výrobcov takzvanej veľkej trojky, teda Audi, BMW a Mercedes, dokážu stratiť aj viac ako 50 percent zo svojej hodnoty,“ vyjadril sa k aktuálnej situácii riaditeľ siete autocentier AAA AUTO, Petr Vaněček. 

topgear.com

Medzi Slovákmi je najobľúbenejšia značka auta škoda. Najlepšie drží svoju hodnotu Škoda Rapid, ktorej v priemere klesne hodnota o 25% za tri roky. Naopak, Škoda Superb, stratí za tri roky 35% svojej pôvodnej hodnoty. „Príklad Superbu jasne ukazuje, že čím drahšie a luxusnejšie auto zákazník kupuje, tým viac na ňom počas prvých rokoch jazdenia stratí. U zánovných áut totiž o najväčšiu časť hodnoty prichádza už prvý majiteľ,“ dopĺňa Petr Vaněček.

garaz.cz

Komentáre