Ako ste si už určite mohli všimnúť, v poslednom mesiaci sme nadviazali spoluprácu s chalanmi s CarBeau Žilina, vďaka ktorým sme mali možnosť si tento krát vyskúšať naložené „AMGéčko“, zabalené do elegantného a pohodlného obleku značky Mercedes-Benz.

Napadlo Vás niekedy, čo znamenajú tie 3 povestné písmená AMG? Poďme sa na to spoločne pozrieť. Skratka AMG pozostáva z prvých písmen priezvisk zakladateľov firmy: Wernera Aufrechta a Erharda Melchera. G pochádza z prvého písmena rodného mesta jedného zo zakladateľov, čo je mesto Grossaspachu.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Exteriér

Ako to býva zvykom pri vozidlách značky Mercedes-Benz, pri pohľade na vozidlo vládne pocit luxusu a elegancie. Ináč to nie je ani pri najostrejšej vrcholovej verzii modelu CLS, CLS 63 AMG. Jemné, elegantné línie sa tiahnu pozdĺž celého auta a sú veľmi decentne, ale za to zaručene pozorovateľne doplnené robustnými nárazníkmi a difúzormi, ktorými sa môže pýšiť len kráľ ciest z automobilového Olympu AMG.

snimka-obrazovky-2016-11-14-o-14-44-31

Interiér

Keď nasadnete za volant „AMGéčka“, hneď viete, že nesedíte v kabíne len tak nejakého obyčajného „približovadla“, a to ste ešte ani nenaštartovali. Stredovej časti vozidla dominujú tlačidlá prispôsobujúce jednotlivé jazdné režimy. Volič prevodovky by ste za volantom hľadali len márne, pretože pri väčšine AMG modelov, je volič prevodovky umiestnený klasicky v strede medzi vodičom a spolujazdcom.

snimka-obrazovky-2016-11-14-o-18-56-48

Sedadlá sa dajú veľmi pekne prispôsobiť tvaru chrbtice a aj pri agresívnej športovej jazde Vám zaručia oporu a stabilitu. Športový AMG volant sa perfektne drží a v kombinácii koža a brúsená koža sa s ním skvelo manipuluje. Interiér sa nesie v klasickom duchu noblesy Mercedesu-Benz.

Jazdné vlastnosti

Vozidlá so zadným náhonom nie sú v žiadnom prípade len tak pre hocikoho. Na to, aby človek auto so zadným náhonom vedel 100% ovládať, musí s ním mať niečo odjazdené a až vtedy si začne naplno vychutnávať všetko to, čo Mercedes-Benz CLS 63 AMG dokáže ponúknuť.

snimka-obrazovky-2016-11-14-o-19-04-32

Pod kapotou tohto elegána drieme 5,5 litrový osemválec bi-turbo, ktorý disponuje výkonom už spomínaných 525 konských síl, ktoré sú prenášané na zadnú nápravu (za príplatok možnosť pohonu všetkých 4 kolies 4-Matic). Svet automobilových nadšencov je už veľmi dlho rozdelený na 2 tábory. Jeden preferujúci pohon len zadnej nápravy a ten druhý, ktorý uprednostňuje pohon všetkých 4 kolies. Všetko je to vec vkusu a jazdných zručností a záleží len na konkrétnom zákazníkovi, ktorý systém pohonu si vyberie. Automobilka Mercedes-Benz si však zaslúži pochvalu, že pri svojich vozidlách ponúkne vozidlá pre obe skupiny nadšencov.

snimka-obrazovky-2016-11-14-o-19-12-10

CLS-ko je však veľmi hravé a ovládateľné aj s pohonom zadnej nápravy. Pri každom zošliapnutí plynového pedálu vás 525 konský síl katapultuje smerom dopredu závratnou rýchlosťou. Toto celé divadlo je sprevádzané orchestrom výfukového systému AMG.

Komentáre