Problematika plastového odpadu láme hlavu viacerým z nás. Plast, ktorý sa vo voľnej prírode rozkladá stovky rokov sa stal témou 21. storočia a mnohých práve téma vyskakujúca z každej strany prinútila priložiť ruku k dielu a začať separovať odpad. Škótsky inžinier Toby McCartney prišiel s geniálnym nápadom, ako plastový odpad určený na recykláciu využiť v prospech spoločnosti a začal ho pridávať do asfaltu, z ktorého sa následne budujú cesty.
Kreatívny inžinier čerpal inšpiráciu z rodiny a cestovania. Keď sa jeho dcéra začala znepokojovať tým, koľko plastového odpadu je vo svetovom oceáne, rozhodol sa konať. Nechcel totiž, aby jeho dieťa vyrastalo v takomto svete, prišlo mu nefér, že on si planétu pamätá ako čisté miesto pre život a ona ako miesto plné odpadu. Ďalšia vec, ktorá ho inšpirovala k tomuto spôsobu práce s asfaltom bola jeho pracovná cesta do Indie, kde mal možnosť postrehnúť, že miestni obyvatelia roztápali plastové fľaše, aby vzniknutou hmotou zaliali diery a cestách a takýmto spôsobom ich opravovali. Tento poznatok ho doviedol k tomu, aby jeho spoločnosť začala pridávať do asfaltu plastové fľaše za účelom spevnenia ciest.
V roku 2016 vznikla spoločnosť MacRebur, ktorá začala vyvíjať technológie na realizáciu tohto plánu. Na výstavbu ciest sa tak už čoskoro začal využívať plastový odpad zo skládok aj domácností. Stroj plastový odpad rozdrobí na maličké kúsky, ktoré nepresahujú veľkosť 5 milimetrov a následne sú zmiešané s aktivátorom, vďaka ktorému sa neskôr plast dokáže správne spojiť s asfaltom. Táto plastová zmes, ktorú má firma petentovanú, sa následne odosiela výrobcom asfaltu. Cesty, ktoré boli vyrobené spojením plastu a asfaltu sú až o 60% silnejšie ako klasické asfaltové cesty. Je dokonca potvrdené, že ich životnosť je až trojnásobne vyššia oproti bežným cestám.