Nezastaviteľným trendom v automobilovom priemysle sú celkom určite elektromobily. Inak to nie je ani na trhu prémiových značiek, ktoré medzi sebou neustále súperia. Svoje miesto na výslní si teraz celkom jasne vydobyla automobilka Mercedes-Benz, ktorá ako prvá predstavila svetu svoje nové elektrické SUV – model EQC.

zdroj: Daimler

Je to prvý predstaviteľ úplne nového radu automobilov EQ, ktorým bude automobilka označovať výlučne svoje elektromobily. Model EQC dáva už pri prvom pohľade všetkým navôkol najavo, že sa jedná o výnimočný automobil stelesňujúci novú politiku značky – progresívny luxus. Poďme sa ešte troške venovať novej nomenklatúre. Tak ako sme si už zvykli na nové označovanie automobilky Mercedes-Benz, písmeno C v názve nám naznačuje, že nové EQC sa pohybuje na úrovni triedy C, teda ich úspešného modelu GLC. Toto potvrdzujú aj niektoré dizajnové prvky interiéru aj exteriéru.

zdroj: Daimler

Celé vozidlo je však navrhnuté v úplne novej, jedinečnej dizajnovej línii. Tá by mala byť použitá aj pri ostatných modeloch s označením EQ. Novinkou sú aj použité druhy materiálov, ako napríklad výduchy klimatizácie vo farbe rúžového zlata.

zdroj: Daimler

Dominantou prednej časti vozidla je pomerne veľký čierny panel, ktorý združuje svetlomety (Multibeam LED už v sérii) a masku. Podobná línia sa nachádza aj v zadnej časti vozidla. Tu nájdeme opticky prepojenú dvojicu koncových LED svietidiel. V interiéri zase kraľuje dvojica 10,25 “ obrazoviek.

zdroj: Daimler

Srdcom tohto automobilu je úplne nový elektrický hnací systém. Ten sa skladá z 2 elektromotorov. Jeden poháňa prednú a druhý zadnú nápravu. Spoločne disponujú výkonom až 300 kw, teda 408 konských síl. Krútiaci moment týchto elektromotorov je 765 Nm. Maximálna rýchlosť auta je zatiaľ obmedzená na 180 km/h, ale zrýchlenie z 0 na 100 km/h je na úctyhodnej hranici 5,1 sekundy. To, čo zaujíma teraz asi každého najviac je dojazd. Výrobca udáva, že na jedno nabitie dokáže auto prejsť zhruba 450 kilometrov, čo pri aute vážiacom 2450 kilogramov nie je vôbec zlé. Samozrejmosťou je výber z 5 jazdných režimov, ktorými si bude môcť vodič auto prednastaviť na konkrétne jazdné štýly (Comfort, Eco, Max Range, Sport a Individual). Ceny tohto modelu zatiaľ ešte nie sú známe, no jeho sériový predaj by sa mal začať v roku 2019.

zdroj: Daimler
zdroj: Daimler
zdroj: Daimler

 

 

 

 

Komentáre