Na trhu už odnepamäti zápolí trojica nemeckých popredných automobilových výrobcov o svoje prvenstvo a v súčasnej dobe je na výslní automobilka BMW, ktorá svojou novou radou 5 víťazí nad konkurenciou.

Srdce beštie

Pod kapotou novej M5-ťky sa nachádza 4,4-litrová V8-čka M TwinPower Turbo s výkonom až 441 kW / 600 koní a krútiacim momentom 750 Nm.  Ako sa dalo aj očakávať, nový Mercedes-AMG E 63 S nastavil pomyselnú latku hodne vysoko a tak M5-ka nemohla zaostávať:

  • z 0-100 km/h iba za 3,4 sekundy
  • z 0-200 km/h za 11,1 sekundy,
  • maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h (s balíkom M Driver’s Package dosahuje až 305 km/h

Po tom čo BMW v posledných týždňoch do sveta vypustilo slabšiu verziu M550i, asi nikto nevedel odhadnúť, čo viac ešte môže priniesť vrcholová verzia M5. Tá valcuje agresívnym vzhľadom (opticky packetom nabrala výrazne na svalovej hmote) a výkonom. Ako inak, na najnovšej M5-ke nemôžu chýbať ikonické 4-koncovky výfukov s integrovanými klapkami a masívne prieduchy s ikonickými „žiabrami“ s nápisom M5, ktoré zabezpečujú dokonalý prietok vzduchu. Ako už býva zvykom, vašu M5-ku si budete môcť doladiť a vyšperkovať podľa vkusu a to či už 20-palcovými diskami z ľahkej zliatiny alebo karbón-keramickou brzdnou sústavou. 

Čo sa do interiéru týka, do oči bijúci je jednoznačne nový volič prevodovky, ktorý ovláda špeciálne upravenú 8-stupňovú prevodovku M Steptronic. Tá je vybavená technológiou Drivelogic, ktorá umožňuje vodičovi nastavenie charakteru radenia prevodovky podľa svojich vlastných preferencií. V interiéry ďalej dominuje červené štartovacie tlačidlo a červené voliče jazdných režimov M1 a M2, na ktoré si vodič dokáže prednastaviť individuálne nastavenie svojho vozidla.

Pohon všetkých 4 kolies

To najhorúcejšie a najzaujímavejšie. Nová M5-ka prvý krát v histórii disponuje pohonom všetkých 4 kolies. Nejedná sa však o klasický xDrive pohon všetkých ale o špeciálny M xDrive pohon, pri ktorom si dokážete vozidlo prispôsobiť aktuálnemu stavu vozovky a vašim potrebám. Na výber je z 3 rôznych režimov pohonu – 4WD, 4WD sport alebo 2WD. Pri režime 2WD sa môžte vrátiť ku koreňom a vychutnať si náhon len na zadnú nápravu. Automobilka sama deklaruje, že sa jedná o najemotívnejší pohon všetkých kolies, ktorý medzi vysoko-výkonnými vozidlami nájdeme.

BMW sa taktiež pýši aj jedinečným  Active M Differential, ktorý pri novej M5-ke podľa potreby dokáže na zadnej náprave fungovať v rozsahu uzatvorenia od 0 do 100%.

Výkon a hlavne variabilita jazdných režimov si získa určite srdce nejedného nadšenca výkonných sedanov a nová tak nová M5-ka usadá na trón a ostatných konkurentov odsúva do úzadia. A cena? Tá začína na úrovni 117 900 €. 

Komentáre