Postupom času sa z pôvodne limitovaného modelu, ktorý nikdy nemal byť dostupný pre širokú verejnosť, stala ikona terénnych vozidiel. Vývoj tohto modelu sa začal už v roku 1972 v Nemecku a Rakúsku v spolupráci so Steyr Daimler Puch. Jednalo sa o výrobcu terénnych automobilov ako napríklad Haflinger a Pinzgauer. Pôvodným cieľom bola predbežná objednávka na 20 000 kusov tohto automobilu od Íránského šáha Rézy Páhlavího pre iránsku armádu. Čo však nikto nečakal, prišla zmena režimu a tak bola aj pôvodná objednávka okamžite zrušená. S ohľadom na veľmi pokročilé štádium vývoja, sa koncern Daimler-Benz rozhodol v roku 1979 automobil dokončiť a uviesť na civilný trh.

ČLÁNOK POKRAČUJE POD REKLAMOU

Písmeno G pochádza z nemeckého slova Gälendewagen, čo v preklade znamená terénne vozidlo. Automobilka Mercedes-Benz tento model niekoľkokrát vylepšovala a aktualizovala. Inováciami bol zasiahnutý najme motor, interiér a bezpečnostné prvky.

Dr. Gunnar Güthenke, vedúci produktovej oblasti terénnych vozidiel automobilky Mercedes-Benz sa vyjadril: „Výroba 20 000 kusov Triedy G v jednom roku je súčasne dôkazom vysokého dopytu po tomto modeli, a tým aj kvality našich vozidiel, ktorú naši zákazníci oceňujú. Teším sa a som hrdý, že niektorí zamestnanci u nás pracujú od začiatku výroby – už približne 37 rokov.“

Legendárna “krabicová” trieda G sa v závode Magna Stayer v rakúskom Grazi vyrába nepretržite už od roku 1979. Tento automobil si našiel svoju klientelu a svojej veľkej obľube sa teší dodnes. Od uvedenia na trh, sa vyprodukovalo viacej ako štvrť milióna kusov týchto vozidiel.

 

Komentáre

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here