Nie nežartujeme. Česi to označujú za ich národný poklad. Po módnej stránke asi moc nie, ale z ich celkového hrubého domáce produktu dokázali sandále a ponožky vytvoriť za toto leto až 8%, čo z nich robí najsilnejšiu českú komoditu. Čo sa týka celkového českého exportu, sandále a ponožky tvoria až 23%.

zdroj: jogginsfossilcliffs.net

Vďaka ich usilovnosti si túto ich pýchu začali všímať už aj ľudia v zahraničí (stačí už aj keď sa niekto takto odetý prejde po ulici a zaručene si ho všimnete). Veď kto by si nevšimol českých turistov v ponožkách a sandáloch prechádzajúcich sa po prímorských chorvátskych mestách alebo po egyptskom hotelovom rezorte. Istá agentúra nedávno uskutočnila prieskum v zahraničí a pýtala sa bežných ľudí, čo vedia o Českej republike. Niektorí spomenuli Prahu alebo Havla, iní zase Petra Čecha alebo Jaromíra Jágra. Zaujímavé je však to, že takmer polovica opýtaných spomenula ľudí obutých do ponožiek so sandálmi.

zdroj: presidentconsulting.sk

Národná hrdosť?

Cieľom zoznamu UNESCO je zachovať neopakovateľné a nenapodobiteľné svetové atrakcie, pamiatky, kultúrne zvyklosti a vedomosti, ktoré sú lokálne ohraničené, aj pre dalšie generácie. Po novom tieto kritéria spĺňajú už aj sandále a ponožky. Je to jednoducho kultúrny zvyk a obyčaj, ktorý nikde inde vo svete nenájdeme. Česi sú radi, že odteraz bude vedieť už celý svet o tom, že práve oni sú veľmocou tejto módnej kombinácie a je dôležité, aby sa niečo takto neopakovateľné zachovalo aj pre ďalšie generácie. Podstatné je teda to, že UNESCO v dohľadnej dobe zaradí ponožky v sandáloch na ich zoznam svetového kultúrneho dedičstva. 

zdroj: profimedia

Komentáre